کد خبر: ۳۵۱۲۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۴ دی ۱۳۹۰
سرمربی راه‌آهن در واکنش به اینکه عده‌ای قصد آشتی دادن او و مایلی‌کهن را داشتند گفت: اصلا ماجرای ما سر قهر و آشتی نیست، بلکه دفاع از حقم است.
علی دایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره آخرین شرایط راه‌آهن، سفرش به مقر فیفا و شرایط پرسپولیس و تیم ملی صحبت کرد.

فارس: راه‌آهن در غیاب شما در تهران به ملوان باخت...

آنطوری که دستیارانم و بچه‌ها گفتند حق ما باخت نبود. ملوان با یک موقعیت 3 امتیاز گرفت و چیز خاص دیگری در این بازی اتفاق نیفتاده است. متأسفم، باخت بدی بود.

فارس: تصور می‌کردید ملوان در تهران برای شما دردسرساز شود؟

ملوان تیم خوبی است اما ما بازی مهمی را باختیم. فکرش را نمی‌کردم با توجه به شرایط خوبمان در بازی قبلی اینطور ببازیم. ان‌شاء الله سعی می‌کنیم بازی‌های آینده حتما جبران کنیم چون دیگر در نیم فصل دوم حق اشتباه نداریم.

فارس: برخی بازیکنان معتقد بودند نبود شما در روند بازی تأثیر داشت...

نباید تأثیر بگذارد، بچه‌های من قبل از بازی با ملوان خوب تمرین کردند. من همیشه در کنار این بچه ها هستم. حالا این هفته هستیم تا ببینیم بچه‌ها چه کاری انجام می‌دهند. من هر وقت کنار زمین می‌ایستم خودم را مثل یک بازیکن می‌بینم به همین دلیل رابطه خوبی با بازیکنانم دارم.

فارس:‌ بازی فردا با صبا را چگونه می‌بینید؟

مطمئن هستم بازی سختی داریم. صبا احتیاجی به تعریف و تمجید ندارد. آنها تیمی بسیار خوب هستند و نتایج خوبی را با یک مشت جوان گرفته‌اند. صبایی‌ها در بازی قبل سپاهان قدرتمند را شکست دادند. بازی سختی را در قم داریم اما به دنبال امتیاز هستیم.

فارس: هدف راه‌آهن در نیم‌فصل دوم چیست؟

به دنبال این هستیم با بازی‌های خوب و روان رتبه خود را در جدول تک رقمی کنیم. کار سختی داریم اما امیدوارم بدشانسی نیاوریم و به هدفمان برسیم.

فارس: مشکلات مالی راه‌آهن حل شد؟

تا حدودی حل شده اما آنطوری که دلمان می‌خواهد نبوده است. امیدوارم این مسائل زودتر حل شود.

فارس: گفته می‌شود در جلسه‌ای که برای انتخاب بهترین بازیکن جهان رفته بودید مجددا عضو فیفا شده‌اید. درست است؟

ببخشید! من 5- 6 سال است که عضو فیفا هستم و هر سال هم حکمم تمدید می‌شود. امسال هم این اتفاق افتاد. خدا رو شکر به عنوان یک ایرانی در این مجامع در کنار بزرگان فوتبال حضور دارم و نام ایران را زنده نگه می‌دارم. همیشه دعا می‌کنم روزی برسد تعداد ما ایرانی‌ها در این مراسم بیشتر شود و نماینده بیشتری از ایران داشته باشیم.

فارس: جلسه‌ای با بزرگان فوتبال داشتید؟

همه را دیدم اما جلسه‌ خاصی نداشتم. با خیلی‌ها سلام‌ و احوالپرسی کردم و درباره مسائل جزئی حرف زدیم که فقط مسائل روز بود.

فارس: در مورد بلوکه شدن پول فدراسیون فوتبال حرف ندارید؟

اصلا و ابدا، به من ربطی ندارد که بخواهم حرفی بزنم. این مسائل بین‌المللی است و به من ربطی ندارد.

فارس: اما ای کاش از مسئولان آسیایی می‌پرسیدید چرا سهمیه ما در لیگ قهرمانان کم شده چون هنوز مسئولان پاسخ واضحی نداده‌اند.

سؤال خوبی پرسیدید. ما فوتبال خودمان را باید از بالا درست کنیم یعنی از مدیریت تا برسیم به تجهیزات آن وقت می‌توانیم سهمیه بیشتری در لیگ قهرمانان آسیا بگیریم. فقط نباید حرف بزنیم و باید جامه عمل بپوشانیم تا فوتبال ما دچار مشکل نشود.

فارس: به دلیل بازی تیم ملی با قطر در اسفند ماه، قرار است لیگ برتر 12 روز تعطیل شود، برخی از مربیان معترض‌اند، نظر شما چیست؟

اگر این موضوع به فوتبال ما ضربه بزند یا نزند این 12 روز را تعطیل می‌کنند و بعد از آن ما باید بازی‌هایمان را انجام دهیم. ما تابع تیم ملی هستیم و باز هم برای تیم ملی در مرحله دوم راهیابی به جام جهانی آرزوی موفقیت می‌کنم.

فارس: دنیزلی با پرسپولیس 4 بر یک شاهین را شکست داد، نظر شما چیست؟
من مطمئن بودم دنیزلی با پرسپولیس نتیجه می‌گیرد. الان هم مطمئن هستم هر روز پرسپولیس بهتر می‌شود. انشاء‌الله پرسپولیس به هدفش برسد و هوادارانش خوشحال شوند و بیشتر به ورزشگاه بیایند. از دنیزلی به غیر از این انتظاری نداشتم. او بازی خوب و روانی در طول مدت حضور کمش در پرسپولیس ارائه کرده است. برای او آرزوی موفقیت می‌کنم.

فارس: همانطور که می‌دانید حقیقی راهی روبین کازان روسیه شده، او گفته بود از شما رخصت گرفته است...

دنبال این بودم درباره این موضوع صحبت کنم. به نظر من این یک موفقیت بزرگ است. رفتن حقیقی به روسیه و بازی در لیگ معتبر و برتر اروپایی مسئله کوچکی نیست. حقیقی با من تماس گرفت و حرف زد من هم تمام تجاربم را در آن چند دقیقه به صورت خلاصه برایش گفتم و راهنمایی‌اش کردم، حقیقی بزرگی خودش را نشان داد. این دروازه‌بان فقط 23 سال دارد و من برای او که پتانسیل موفقیت را دارد آرزوی موفقیت می‌کنم. انشاء‌الله علیرضا در فوتبال باشگاهی اروپا بتواند به میدان برود و موفق شود.

فارس: آقای دایی چرا شما شانس خودتان را در مدیریت فدراسیون فوتبال آزمایش نمی‌کنید؟

برخی‌ها همین حرف را به من زده‌اند، من آدمی نیستم که به گروه سیاسی خاصی وابسته باشم به خاطر همان شرکت نمی‌کنم. این حرف من است.

فارس: رفتن شما به مراسم انتخاب بهترین بازیکن جهان انعکاس زیادی نداشت، چرا؟

ایرادی ندارد من دوست دارم چراغ خاموش بروم و چراغ خاموش برگردم. اینطور بهتر است.

فارس: آقای دایی در کلاس مربیگری که حضور داشتید مثل اینکه برخی از مربیان قصد آشتی دادن شما و مایلی کهن را داشتند. ماجرا چه بود؟

اصلا این موضوع نبود. اصلا ماجرای ما سر آشتی و قهر نیست، الان دیگر دفاع از حق است و جواب توهین؛ چیز دیگری در این مسئله نیست، من فقط به دنبال حقم هستم تا همه چیز مشخص شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها