کد خبر: ۳۵۱۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۲۴ دی ۱۳۹۰
خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند که ایالات متحده 15 هزار نفر به نیروهای خود در خاک کویت افزوده است.
به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، "ژنرال جیمز متیس"، فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا  که در ستاد مشترک فرماندهی ارتش نیز نفوذ دارد، در روزهای پایانی سال گذشته میلادی توانست مجوز افزایش نیروهای آمریکایی در کویت را بگیرد.
 
کویت که در سال 1991 توسط نیروهای آمریکایی و متحدین این کشور از اشغال عراق آغاز شد از همان زمان به پایگاه دائمی نیروهای آمریکایی در منطقه بدل شده است. این کشور علی‌رغم وسعت کم خود دارای مقادیر بسیاری زیادی نفت است و به همین خاطر از موقعیتی اقتصادی خاصی برخوردار است.
 
راشاتودی احتمال می‌دهد که این اقدام با هدف آماده شدن نیروهای آمریکایی در برابر تهدیدهای ایران در خصوص تنگه هرمز انجام گرفته باشد. آمریکایی‌ها چندی پیش نیروهای خود را از عراق خارج کردند و به این ترتیب دسترسی آنان به مرزهای ایران کم شد. با این وصف افزایش نیروها در کویت می‌تواند حربه‌ای برای جبران خلاء عراق باشد.
 
آمریکایی‌ها همچنین دست به عملیات جاسوسی گسترده در ایران زده‌اند که توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام می‌شود. یکی از این هواپیماهای بدون سرنشین در ماه دسامبر تحت کنترل نیروهای ایرانی قرار گرفت اما لئون پانتا، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که این کشور به جاسوسی از تاسیسات مختلف ایران ادامه خواهد داد.
 
ژنرال متیس معتقد است که افزایش نیروها در کویت برای کنترل ایران و آمادگی در برابر آن لازم بوده است.
 
ایران همواره با حضور نیروهای آمریکایی در منطقه مخالفت کرده است. این در حالی است که کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس امکانات گسترده‌ای را در اختیار نیروهای آمریکایی قرار داده‌اند تا حضور خود را در خاورمیانه تثبیت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی اصغر کوثری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۰
۰
۱
ای کاش آمریکا همه نیروی خود را بیاورد تا ببینیم مرد میدان کیست؟
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۱۸:۴۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۰
۰
۱
این خبرو تیتر میزنی که چی بشه آنوقتی که صد و پنجاه هزار نفرشون
در عراق بودند چیکار تونستند بکنند که یک دهم این تعداد یعنی پانزده هزار بتونند بکنند
پاسخ
تبریزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۶:۰۶ - ۲۶ دی ۱۳۹۰
۰
۰
150 نفر پیرو خط نظام ولایی برای محو و نابودی این 15000 نفر کافین. همگان بدانند ایران عراق یا افغانستان و ویتنام نیست.به وحدانیت خدا قسم که قبر همه شما را قبل از رسیدن به دروازه وطن عزیزمان و خدشه به شرافت و عزتمان و اسلام عزیز خواهیم کند.خون پاک شهیدان اسلام از هزار و چهارصد سال پیش درخت وجود ما را آبیاری کرده است و با کوچکترین بهانه ای که به ما بدهید ریشه آنگلوساکسون را خواهیم خوشکاند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها