کد خبر: ۳۵۰۶۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۳۰     ۲۵ آبان ۱۳۹۴
منفعتی که ایالات متحده از جنایت های داعش می برد:
نگاهی به آنچه که در مبارزات انتخاباتی در امریکا می گذرد به خوبی نشان می دهد که مبارزه با تروریسم چگونه ابزاری برای کسب رای نامزدهای ریاست جمهوری آینده و حتی مجلس و سنای این کشور شده است. در این میان نمایندگان جمهوری خواه بیشترین بهره برداری سیاسی را از مسئله ی داعش داشته اند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، مبارزه با منش تکفیری و نمونه ی عینی آن، داعش، اگرچه امری بدیهی و لازم الاجراست اما اگر جوانب آن به نحو بایسته و شایسته در نظر گرفته نشود نتیجه ی قابل قبولی در پی نخواهد داشت. توجه به این اصل که داعش چگونه پدید آمده و چه کسانی از وجود آن ذی نفع هستند؛ توجه به اینکه ضرر اصلی وجود چنین تفکری گریبانگیر چه جوامعی خواهد شد؛ راهکار حقیقی مبارزه و شکست ریشه ای آن؛ و در آخر، اینکه چه افرادی شایستگی مبارزه با آن را دارند چهار جنبه ی اصلی هستند که حتما باید پاسخ های قانع کننده ای برای آنان داشت. در غیر این صورت حتی در صورت شکست ظاهری این دست تفکرات، ریشه ی آنان باقی خواهد ماند و در زمانی دیگر سر بر خواهد آورد.

تفکرات وحشیانه ی تکفیری ها اگرچه در مقاطع مختلف تاریخ، مثالهایی در بین ادیان و جوامع مختلف داشته است اما متاسفانه در عصر حاضر قرعه به نام دین مبین اسلام افتاده تا افرادی که خود به حقانیت و پاکی و زلالی آن معترفند، ماجرایی هولناک را عَلَم کنند و به وسیله ی آن جلوی گسترش روزافزون اسلام در دنیا را بگیرند.

اگرچه در نگاه اول به نظر می رسد مردم مظلوم و بیگناه کشورهایی که گروه های مثل داعش و بوکوحرام در آنها فعالیت دارند قربانی اصلی ماجرا باشند اما حقیقت این است که تفکر تکفیری، قلب اسلام را نشانه رفته است نه مسلمانان را! به گونه ای که با نشان دادن تصویری کریه و رعب آور از اسلام، سعی می شود جلوی نفوذ آن در جهان گرفته شود. قطعا کسانی از وجود داعش ذی نفع هستند که اسلام جلوی منافع غیرانسانی شان را گرفته است. و مسلما مضحک است که بپذیریم همانها هم سردمدار مبارزه با داعش باشند! این اتفاقی است که اکنون در جهان در حال رخ دادن است. کشورهایی که خود خالق و حامی سبعانه ترین نوع تروریسم در جهان هستند، پرچم مبارزه باآن را در دست گرفته اند! هیچ عقل سلیمی این را نخواهد پذیرفت.

نگاهی به آنچه که در مبارزات انتخاباتی در امریکا می گذرد به خوبی نشان می دهد که مبارزه با تروریسم چگونه ابزاری برای کسب رای نامزدهای ریاست جمهوری آینده و حتی مجلس و سنای این کشور شده است. در این میان نمایندگان جمهوری خواه بیشترین بهره برداری سیاسی را از مسئله ی داعش داشته اند.

دو روز پیش، در برنامه ای تلویزیونی در شبکه ی ای بی سی نیوز با حضور هیلاری کلینتون (نماینده دموکرات) مجری که خود یک جمهوری خواه بود درخصوص مبارزه ی امریکا با داعش از هیلاری کلینتون سوال کرد. کلینتون در پاسخ اظهار داشت: ”اگرچه امریکا باید رهبری مبارزه با داعش را بر عهده بگیرد اما این یک جنگ امریکایی نیست." و سپس در اظهاراتی عنوان کرد عبارت اسلام رادیکال را قبول ندارد. این اظهارنظر با واکنش تند جمهوری خواهان که مبارزه با داعش را به ابزار کسب رای برای خود تبدیل کرده اند مواجه شد. این شوی تبلیغاتی از دو روز پیش تا کنون بیشترین حجم کشمکش های رسانه ای دموکرات ها و جمهوری خواهان را به خود اختصاص داده است.

سین اپایسر، استراتژیست جمهوری خواه این اظهارات را نقطه ی تلاقی تفکری احمقانه و توهین آمیز خواند! جمهوری خواهان همچنین با انتقاد از اوباما که گفته بود ائتلاف ضد داعش به رهبری امریکا توانسته است داعش را تحت کنترل درآورد بیشترین حجم انتقادات خود را پس از کلینتون متوجه شخص اوباما دانستند. شاید در نگاه اول به نظر برسد اگر یک نماینده ی دموکرات بر مسند قدرت بنشیند دشمنی های امریکا با جهان اسلام کمتر خواهد شد زیرا به عنوان مثال دموکرات ها معتقدند مبارزه ی امریکا نه با اسلام، که با افرادی است که آنها را جهادی می نامند! بدین معنی که دموکراتها با تمام اسلام مخالف نیستند بلکه با امثال داعش مخالفند.

اما حقیقت این است که اسلامی که نظام استکباری امریکا بدان معتقد است اسلامی خنثی و بی رنگ و بو است. کما اینکه نمونه ی آن را در آخوندهای درباری پیش از انقلاب، در اسلام لندن نشین ها و واشنگتن نشین های حامی امریکا و اسرائیل، و در حکومت هایی نظیر برخی کشورهای به ظاهر مسلمان متحد امریکا می بینیم.

در هر حال، نه تفکیک اسلام توسط دموکرات ها به اسلام رادیکال و غیر رادیکال باید موجب امیدواری ما به امریکا شود و نه افراطی گری های جمهوری خواهان باید نگرانی ما را برانگیزد. زیرا تاریخ نشان داده است در ضرر امریکا برای جهان اسلام و جهان مخالف با سلطه ی مستکبران، تفاوتی بین رئیس جمهور دموکرات و جمهوری خواه در امریکا وجود نداشته است.

منابع:

+، +، +

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها