کد خبر: ۳۵۰۶۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۲۵ آبان ۱۳۹۴
حضرت آیت‌الله نوری‌همدانی:
یکی از مراجع تقلید با اشاره به حوادث اخیر فرانسه گفت: سردمداران کفر در برابر حوادث یمن و سوریه ساکت هستند ولی در برابر این حوادث دست به اعتراض زده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت یادواره سردار زین‌الدین و 6 هزار شهید قم، با اشاره به اینکه دین اسلام به تمام ابعاد زندگی انسان‌ها توجه دارد، اظهار کرد: قدرت و عزت اسلام یکی از ابعاد مورد توجه اسلام است.

وی افزود: اسلام در مقابل کینه دشمنان قرار دارد که کافران، یهودیان و اسرائیل، منافقین از جمله دشمنانی هستند که در قرآن کریم معرفی شده‌اند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه اسلام وظایف مسلمانان را در برابر دشمنان اعلام کرده است، گفت: در قرآن کریم خداوند 34 بار به جهاد اشاره کرده است به گونه‌ای که پیامبران برای مقابله با دشمنان همیشه جهاد کرده‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: خداوند پیامبران را با کتاب الهی و ابزار جهاد به میان مردم فرستاد تا آنان را هدایت کند.

وی با اشاره به اینکه جهاد در صحنه زندگی باید زنده نگه داشته شود، گفت: جهاد باید به وسیله تبلیغات سمعی و بصری زنده نگه داشته شود و بدون جهاد اسلام نه عزت و نه قدرت خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وصیت‌نامه شهدا دارای مطالب بسیار آموزنده‌ای برای مردم است که در برخی از نقاط کشور از وصیت‌نامه شهدا کتاب‌های خوبی تهیه و در اختیار جوانان قرار گرفته است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به اینکه جهاد چندین تعریف دارد، گفت: در برابر هر فتنه مانند داعش برای دفاع از مستضعفان باید جهاد کرد.

وی بیان کرد: عربستان سعودی سه برابر بودجه خود را برابر تربیت گروه داعش هزینه کرده است که ما باید در برابر اقدامات تروریستی که در نقاط مختلف جهان رخ می‌دهد اعتراض کنیم و برای این امر باید همیشه هوشیار و بیدار باشیم.

این مرجع تقلید گفت: سردمداران کفر در برابر حادثه فرانسه اعتراض کرده‌اند که باید بگوییم شما چرا در برابر فجایع یمن و سوریه ساکت مانده‌اید؟

آیت‌الله نوری‌همدانی تاکید کرد: شهدا دارای اجر و پاداش بالایی هستند که امروز امنیت و آسایشی که مردم دارند به دلیل جهاد شهدا است و از همین رو باید فرهنگ شهادت در جامعه زنده نگه داشته شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها