کد خبر: ۳۵۰۱۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۳ آبان ۱۳۹۴
در طرح خريد كالاي ايراني با وام 10 ميليوني، طبق ابلاغيه دولت، حسب قرارداد صدور كارت بين بانك عامل و دارنده كارت، بانك عامل مجاز است در صورت عدم پرداخت وجه اقساط صورتحساب كارت خريد، رأساً از حساب مشخص شده يا هرگونه سپرده ديگر دارنده كارت برداشت كند.
به گزارش پایگاه 598، محمدباقر نوبخت رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور دستورالعمل تسهيل بهره‌مندي كاركنان و بازنشستگان دستگاه‌ها، سازمان‌ها و مؤسسات از كارت اعتباري كالاي ايراني را طي بخشنامه شماره 209930 مورخ 1394/8/17 سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور ابلاغ كرد.

بر اساس اين بخشنامه و در راستاي ارتقاي رفاه عمومي و حمايت از توليد داخل از طريق صدور كارت اعتباري كالاي ايراني، مؤسسات مشمول موظفند تمهيداتي را فراهم كنند تا كاركنان و مستمري‌بگيران تحت پوشش آنها بتوانند درخواست اخذ كارت اعتباري را به آنها منعكس نمايند.

مؤسسات مشمول پس از دريافت درخواست‌ها، براساس ميزان دريافتي ماهانه و توان بازپرداخت هر متقاضي، گواهي تعهد كسر از حقوق آنها كه از 50 درصد متوسط دريافتي ماهانه آنها بيشتر نباشد را در قالب فهرستي يكجا مشتمل ‌بر كد ملي، نام و نام‌خانوادگي، شماره تلفن همراه، شماره حساب واريز حقوق يا مستمري و مبلغ گواهي تعهد كسر از حقوق، به روشي كه بين مؤسسات مشمول و بانك عامل تفاهم مي‌شود، به شعبه بانك عامل مربوط (بانك‌هايي كه حقوق كاركنان و مستمري‌بگيران آنها را واريز مي‌نمايند) اعلام كنند.

همچنين مراجعه انفرادي و موردي متقاضيان به بانك‌ها براي بهره‌مندي از تسهيلات كارت اعتباري موضوع اين بخشنامه، ممنوع بوده و فقط مؤسسات مشمول با اطلاع‌رساني صحيح از مراجعه متقاضيان به بانك‌ها جداً جلوگيري نمايند. بر اساس اين بخشنامه اعتبارسنجي افراد برعهده بانك‌هاي عامل است و متقاضيان كارت براساس اطلاعات پيامك دريافتي از سوي بانك به دستگاه مشمول مراجعه كرده، ضمن امضاي فرم قرارداد و ساير اسناد مربوطه، كارت و پاكت رمز آن را دريافت مي‌كنند. در اين بخشنامه تأكيد شده است: كارت‌هاي تحويل شده به متقاضيان از زمان دريافت، امكان خريد از مراكز تعيين شده حضوري و اينترنتي را خواهند داشت.

حسب قرارداد صدور كارت بين بانك عامل و دارنده كارت، بانك عامل مجاز است در صورت عدم پرداخت وجه اقساط صورتحساب كارت خريد، رأساً از حساب مشخص شده يا هرگونه سپرده ديگر دارنده كارت برداشت كند و در صورت عدم كفايت موجودي حساب‌هاي دارنده كارت، مؤسسات مشمول موظفند ترتيباتي اتخاذ نمايند كه در صورت اعلام بانك عامل، اقساط معوق از حقوق و مستمري متقاضيان، كسر و به حساب اعلام شده توسط بانك عامل واريز گردد.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها