کد خبر: ۳۴۹۹۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۲۲ دی ۱۳۹۰
' فیدل كاسترو' رهبر انقلاب كوبا ، مقاومت ملت ایران در مقابل امپریالیسم و قدرت‌های زورگو را ستودنی و درس‌آموز توصیف كرد و گفت:جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی و مقاومت در برابر مستكبران، جایگاه برجسته‌ای در مناسبات جهانی و در بین ملت‌ها پیدا كرده و این جایگاه ارزشمند می‌تواند كانون امید ملت‌های جهان باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، كاسترو در دیدار با ' محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری اسلامی ایران در هاوانا پایتخت كوبا، با بیان اینكه اخبار ایران ، سخنرانی‌ها و مطالب رییس جمهوری اسلامی ایران را به طور روزانه پیگیری می‌كند، بر موافقت خود با ایده‌ها و نظریات دكتر احمدی‌نژاد در خصوص مسایل جهانی تاكید كرد.

وی اظهار داشت: بنده نیز معتقدم كه امپریالیسم در حال فرو پاشی است و چاپ دلارهای بدون پشتوانه یك كلاهبرداری بزرگ از سوی سرمایه‌داران علیه سایر ملت‌های جهان می‌باشد.

رهبر انقلاب كوبا با بیان اینكه ایران و كوبا از روابط استراتژیك و راهبردی برخودار هستند، بر ضرورت هماهنگی و تعاملات هر چه نزدیكتر تهران – هاوانا در تمامی زمینه‌ها تاكید كرد.

كاسترو خاطرنشان كرد:دنیا به سمت ایده‌های عدالت‌طلبانه در حال حركت است و ملت‌ها باید در مسیر رفع مشكلات جهانی، از جمله تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای قدرت‌های زیاده‌خواه، با یكدیگر همكاری و مشاركت كنند و امروز موضوع خلع سلاح هسته‌ای یك ضرورت جهانی است. وی با بیان اینكه توطئه‌های امپریالیسم به صورت غیرعادلانه علیه ملت ایران شكل گرفته است، اظهار داشت: همبستگی و همكاری كشورهای انقلابی با یكدیگر می‌تواند گام مؤثری در شكست اینگونه توطئه‌های مستكبران باشد.

احمدی‌نژاد و فیدل كاسترو در دیداری كه بیش از سه ساعت به طول انجامید، مهمترین مسایل بین‌‌المللی و منطقه‌ای بویژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاكم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌ای، تقویت روابط ملت‌های انقلابی، تلاش برای برپایی صلح و امنیت در جهان و مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رییس جمهوری اسلامی ایران و رهبر انقلاب كوبا همچنین بر ضرورت همگرایی و اتحاد كشورهای انقلابی و تلاش همه جانبه برای اصلاح مناسبات ناعادلانه حاكم بر جهان با ایستادگی و مقاومت ملت‌ها در برابر زیاده‌خواهی مستكبران و قدرت‌های زورگو تاكید كردند.

احمدی‌نژاد در این دیدار با تجلیل از شخصیت انقلابی و برجسته فیدل كاسترو گفت: همه ملت‌های جهان بویژه انقلابیون با نام فیدل كاسترو آشنا بوده و برای شخصیت انقلابی و مردمی شما احترام فراوانی قائل هستند.

رییس جمهوری با بیان اینكه دو ملت ایران و كوبا آرمان و دیدگاه مشتركی نسبت به مسایل و موضوعات بین‌المللی دارند، گفت: با توجه به اینكه نظام سرمایه‌داری به پایان راه خود رسیده است، دو ملت بزرگ ایران و كوبا، در شرایط كنونی مسئولیت سنگینی در برپایی نظم جدید جهانی بر محور عدالت و انسانیت دارند.

وی با اشاره به هجمه سنگین مستكبران علیه ملت‌های مستقل و عدالت‌خواهی مانند ایران و كوبا اظهار داشت: در شرایطی كه امپریالیسم همه توان خود را علیه ما بسیج كرده است، ملت‌های مستقل جهان با انسجام ، همبستگی ، تقویت همكاری‌ها و تعاملات خود می‌توانند دشمنان را بیش از گذشته ناكام و مأیوس سازند.

احمدی‌نژاد تصریح كرد: امروز به فضل الهی ملت‌ها بیدار شده و از حق حاكمیت و تعیین سرنوشت خود دفاع می‌كنند و دیگر اجازه نخواهند داد اقلیتی زورگو و زیاده‌خواه اراده خود را بر آنها تحمیل كنند.

رییس جمهوری بر افزایش روزافزون مناسبات تهران – هاوانا تاكید كرد و گفت: روابط گسترده و نزدیك دو كشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به نفع دو ملت و تمامی ملت‌های دوستدار عدالت و آزادی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها