کد خبر: ۳۴۹۸۵
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۲ دی ۱۳۹۰
دبیر شورای امنیت روسیه:
دبیر شورای امنیت روسیه با اشاره به اینکه ایران توانایی عملی کردن تهدید خود در مورد بستن تنگه هرمز را دارد، تاکید کرد که اقدام نظامی آمریکا می‌تواند ایران را مجبور به مسدود کردن راه صادرات نفت از منطقه کند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "نیکولای پاتروشیف" دبیر شورای امنیت روسیه معتقد است که ایران در صورت هرگونه اقدام نظامی از سوی آمریکا ممکن است تنگه هرمز را به روی صادرات نفت ببندد.

پاتروشیف در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: نباید بعید دانست که ایرانی‌ها می‌توانند تهدید خود در مورد بستن تنگه هرمز به روی صادرات نفت از منطقه را عملی کنند، اگر علیه آنها اقدام نظامی صورت بگیرد.

وی افزود: احتمال افزایش مناقشه نظامی در منطقه که آمریکایی‌ها سعی دارند اسرائیل را به سمت آن سوق دهند، وجود دارد.

دبیر شورای امنیت روسیه یادآور شد: در حال حاضر آمریکا ایران را اصلی‌ترین مشکل خود می‌دانند. مقامات واشنگتن تلاش می‌کنند تا ایران را از دشمن خود به متحد باوفایی تبدیل کند و برای این منظور از هر نوع وسیله‌ای برای تغییر رژیم حاکم بر این کشور استفاده خواهد کرد. آنها تحریم‌های اقتصادی را بکار می‌برند و از کمک گسترده نیروهای مخالف که می‌توانند «انقلاب رنگینی» در ایران براه بیاندازند هم بهره‌مند خواهند بود.

پاتروشیف تاکید کرد: متاسفانه وخامت اوضاع پیرامون ایران کاهش پیدا نخواهد کرد. این در حالی است که روسیه، چین، هند و برخی کشورهای دیگر تلاش می‌کنند تا مشکلات مربوط به ایران از راه‌های مسالمت آمیز و از طریق مذاکره حل و فصل شود.

وی افزود: نتیجه این تلاش‌ها فعلا قابل ملاحظه نیست، از آنجا که این مسئله دلایل مختلفی دارد و در حال حاضر نه آمریکایی ها و نه طرف ایرانی به این مسئله علاقه دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها