کد خبر: ۳۴۹۵۱۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۱۸ آبان ۱۳۹۴
رییس‌جمهوری که مدعی است به وعده‌های انتخاباتی‌اش عمل کرده:
وزارت کشور رژیم عربستان خلاف عرف دیپلماتیک در توهینی آشکار بدون اطلاع قبلی و رسمی به وزارت خارجه ایران روز گذشته 17 آبان طی بیانیه ای اعلام کرد که حکم اعدام تعزیزی را برای سه ایرانی که رژیم سعودی آنان را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده، اجرا کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، وزارت کشور عربستان خلاف عرف دیپلماتیک در توهینی آشکار بدون اطلاع قبلی به ایران روز گذشته 17 آبان طی بیانیه ای اعلام کرد که حکم اعدام تعزیزی را برای سه ایرانی که رژیم سعودی آنان را به قاچاق مواد مخدر متهم کرده، اجرا کرده است.

وزارت کشور عربستان سعودی بدون ذکر جزئیات اتهام این افراد و نوع مواد قاچاق شده بوسیله آنان با صدور بیانیه ای اعلام کرد "نبی بخش جوس"، " محمد اکرم بلوح"، و اومید بولید" با ملیت ایرانی به دلیل قاچاق مواد مخدر از طریق دریا بازداشت و به اعدام تعزیری محکوم شدند. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و دادگاه عالی تایید و دستور شاه برای اجرای آن صادر شد.

در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که «همچنانکه این وزارتخانه درباره تمایل شدید خادم الحرمین الشریفین در مبارزه با انواع موارد مخدر تاکید می‌کند، همه کسانی را که به قاچاق مواد مخدر اقدام کنند، از عواقب آن بر حذر می‌دارد».

در بیانیه وزارت کشور عربستان اشاره نشده که این افراد چه زمانی بازداشت شده‌اند یا طبق ادعای مقامات سعودی چه موادی و به چه مقدار قاچاق کرده‌اند اما آمده است که این افراد به اعدام تعزیری محکوم شدند سپس حکم در دادگاه تجدیدنظر و دادگاهی عالی تایید و سرانجام دستور شاه برای اجرای آنچه قانون تعیین کرده، صادر شد.

طرح ادعای قاچاق مواد مخدر بوسیله اتباع ایرانی در شرایطی مطرح شد که بسیاری از شاهزاده ها و افراد خاندان حاکم در جابجایی محلی و بین المللی مواد مخدر دست دارند. چهارم آبان امسال نیز " عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز آل سعود" یکی از شاهزاده های عربستان با دو تن مواد مخدر در فرودگاه بیروت دستگیر شد.

همچنین موضع گیری ضعیف دستگاه دیگلماسی ایران در دو سال گذشته که با شعار برگرداندن عزت به پاسپوریت ایرانی آغاز به کار نموده بود تا کنون موجب بی احترامی های بسیاری از سوی کشورهای کوچک و کم توان منطقه به ایران شده است که تداوم این وضعیت در نوع حود قابل تامل می باشد.

در همین زمینه خبرهای ذیل را مطالعه بفرمایید
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها