کد خبر: ۳۴۸۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۲۱ دی ۱۳۹۰
فقط شکار شاهین ،پرسپولیس را نجات می‌دهد!

تیم فوتبال پرسپولیس پس از یک شروع ناامید کننده درنیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران عصرامروز در دیداری دشوار به مصاف فینالیست جام حذفی می‌رود تا شاید راهی برای برون رفت از بحران موجود پیدا کند.
 

به گزارش مهر،هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور درحالی عصرامروز با برگزاری 4دیدار درشهرهای اهواز، اصفهان،کرج و تهران به پایان می‌رسد که از تقابل فیروز کریمی و مصطفی دنیزلی درتیم‌های شاهین و پرسپولیس می‌توان به عنوان حساس‌ترین دیدار این روز یاد کرد.

پرسپولیس - شاهین بوشهر
اوضاع پرسپولیس روبه راه نیست. این تیم با دنیزلی هم باخت و شروعی ناامیدکننده در نیم فصل دوم داشت. برای مصطفی دنیزلی که وعده احیای پرسپولیس تا چهار هفته بعد از دیدار با ملوان را داده بود، برگزاری بازی ها در فواصل کم بدترین چیز است اما او چاره ای ندارد و باید برای فرار پرسپولیس از بحران چاره‌ای بیاندیشد. پرسپولیسی‌ها کمتر از یک هفته پس از شکست در دیدار مقابل ملوان در انزلی این بار در خانه میزبان شاهین بوشهر، فینالیست جام حذفی هستند.

این بازی برای پرسپولیس اگر سخت‌تر از دیدار هفته گذشته مقابل ملوان نباشد، آسان‌تر هم نیست، چرا که تیم خوب شاهین بوشهر پس از باخت خانگی هفته گذشته مقابل فولادخوزستان با هدف کسب امتیاز به مصاف سرخپوشان خواهد آمد. البته خبر خوش برای پرسپولیسی‌ها بازگشت علی کریمی و رضا نورمحمدی به جمع بازیکنان است که می‌تواند به استحکام خوب دفاعی و میانی سرخپوشان کمک کند.

بازی عصر چهارشنبه البته یک بازی ویژه برای مصطفی دنیزلی و مهدی مهدوی کیاست که پس از مدت‌ها به ورزشگاه آزادی بازمی‌گردند و پرسپولیس را همراهی می‌کنند. باید دید آنها می‌توانند مقابل تیم با انگیزه فیروز کریمی شروع بد نیم فصل اول را جبران کنند یا اینکه پرسپولیس همچنان در بحران سیرخواهد کرد. پرسپولیس اگر در این بازی نیز دست خالی از زمین خارج شود، یک گام دیگر به جمع تیم‌های پایین جدول نزدیک خواهد شد. از آخرین روزی که پرسپولیس پیروز شد، هفته‌ها می‌گذرد!
نتیجه دیدار رفت: شاهین بوشهر 2 - پرسپولیس یک

فولادخوزستان - مس سرچشمه
مس سرچشمه به آن اندازه که اصغر شرفی عنوان می‌کند، امیدوارانه ظاهر نشده و همچنان قعرنشین جدول رده بندی لیگ برتر است. این تیم که از نیم فصل اول لیگ برتر حساب خود را از دیگر تیم‌ها جدا کرده و قعرنشین مطلق جدول بوده است، پس از تساوی هفته گذشته مقابل سایپای البرز امیدوار به شروعی خوب در نیم فصل دوم است. تیم شرفی این هفته به اهواز می‌رود تا با فولاد بازی کند، فولادی که شرایط تقریبا خوبی دارد و روندی صعودی را در پی گرفته است. فولاد 24 امتیازی که رتبه هشتم جدول را در اختیار دارد، روی کاغذ شانس بیشتری برای پیروزی مقابل تیم 13 امتیازی و قعرنشین مس سرچشمه دارد اما ممکن است انگیزه بالای تیم شرفی تمام این معادلات را برهم زده و مسابقه را ورزشگاه تختی اهواز به گونه‌ای دیگر پیش ببرد.
نتیجه دیدار رفت: مس سرچشمه صفر - فولاد خوزستان یک

سپاهان اصفهان - صبای قم
با نمایشی که هفته گذشته تیم سپاهان مقابل استقلال داشت، نشان داد و ثابت کرد در نیم فصل دوم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این تیم که بازی‌اش مبتنی بر نظم و انضباط است و در اجرای برنامه‌های تاکتیکی به اندازه کافی بازیکن توانمند دارد، براساس گفته‌های کرانچار از این هفته به دنبال کاهش اختلاف امتیاز خود با استقلال صدرنشین است. از قضا تیم کرانچار در این هفته با تیمی بازی می‌کند که با شرایط و هدفی مشابه زردپوشان اصفهانی به کمتر کردن اختلاف امتیاز با استقلال می‌اندیشد. این وجه تشابه قطعا می‌تواند جدال سرمربی نامدار فوتبال کرواسی را با گواردیولای ایرانی جذاب و تماشایی کند.
نتیجه دیدار رفت: صبای قم صفر - سپاهان اصفهان صفر

سایپای البرز - شهرداری تبریز
فاصله امتیازات در میانه جدول به حدی است که با یک برد و یک باخت جایگاه تیم‌ها دستخوش تغییرات عمده می‌شود. به همین خاطر بیراه نیست اگر برای دیدارهای رودرروی تیم‌های حاضر در این بخش از جدول عنوان "بازی 6 امتیازی" را در نظر بگیریم. یکی از این دیدارها همین مسابقه سایپای البرز - شهرداری تبریز است که عصر چهارشنبه در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار می‌شود. تیم سایپا که با نتایج خوب هفته‌های گذشته به یک ثبات نسبی در جدول رسیده در این بازی به دنبال کسب اولین سه امتیاز در نیم فصل دوم است. شاگردان مجید صالح عصر چهارشنبه با تیمی روبه‌رو می‌شوند که نیم فصل دوم را با یک شکست خانگی آغاز کرده و محکوم به کسب امتیاز در بازی خارج از خانه مقابل آنهاست.
نتیجه دیدار رفت: شهرداری تبریز یک - سایپای البرز یک

- برنامه دیدارهای هفته نوزدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
چهارشنبه - 21/10/90
* فولادخوزستان - مس سرچشمه، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز
* سپاهان اصفهان - صبای قم، ساعت 15، ورزشگاه ذوب آهن فولادشهر
* سایپای البرز - شهرداری تبریز، ساعت 15، ورزشگاه انقلاب کرج
* پرسپولیس - شاهین بوشهر، ساعت 16:20، ورزشگاه آزادی تهران

جدول رده بندی لیگ:
1- استقلال 40 امتیاز
2- نفت تهران 36 امتیاز
3- تراکتورسازی تبریز 33 امتیاز
4- سپاهان اصفهان 31 امتیاز (یک بازی کمتر)
-----------------------------------------------------------------
16- فجرسپاسی شیراز 19 امتیاز - تفاضل گل 5-
17- مس کرمان 19 امتیاز - تفاضل گل 6-
18- مس سرچشمه 13 امتیاز (یک بازی کمتر)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها