کد خبر: ۳۴۸۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۲۱ دی ۱۳۹۰
«ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» از سال گذشته وعده اصلاحات اساسی در دفاع از زنان سعودی داده و قول داده بود که به آنان اجازه نامزد شدن در انتخابات و رأی دادن بدهد. از دیگر درخواست های زنان سعودی، حق رانندگی است که هنوز به تصویب نرسیده است.
به گزارش شیعه آنلاین، رسانه های سعودی اعلام کردند که به موجب دستور صادر شده توسط «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه سعودی، فروش لباس های زنانه توسط مردان عربستانی ممنوع اعلام شد.

گفته می شود صدور این دستور موجب خوشحالی و خرسندی شهروندان عربستانی و به ویژه زنان شد زیرا این اقدام موجب راحت تر شدن خرید برای زنان شده و بهتر می توانند با فروشندگان داد و ستد و تعامل کنند.

اخبار رسیده از عربستان حاکی از آن است که به محض صدور چنین دستوری، تعداد زیادی از فروشگاه ها به استخدام زنان پرداختند. این اقدام در حالی صورت گرفت که تا پیش از این «هیئت امر به معروف و نهی از منکر سعودی» با کار و فعالیت زنان در فروشگاه های مختلف به شدت مخالفت می کردند.

قابل ذکر است «ملک عبدالله بن عبدالعزیز آل سعود» از سال گذشته وعده اصلاحات اساسی در دفاع از زنان سعودی داده و قول داده بود که به آنان اجازه نامزد شدن در انتخابات و رأی دادن بدهد. از دیگر درخواست های زنان سعودی، حق رانندگی است که هنوز به تصویب نرسیده است.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها