کد خبر: ۳۴۸۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۲۱ دی ۱۳۹۰
نائب‌رييس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: با استقلال ادارات کل در جنوب استان کرمان، تقريبا زمينه مناسبي براي استان شدن جنوب فراهم شده است.
"محمدرضا باهنر"، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه كرمان، با اشاره به شرايط لازم براي تقسيمات کشوري در هر منطقه‌اي، گفت: در تشکيل استان جديد، وسعت، جمعيت، وضعيت استان، مصالح عمومي کشور و مردم منطقه، مجموعه ملاحظاتي است که بايد به آنها توجه شود.

وي افزود: پس از ارائه پيشنهاد به وزارت کشور و بررسي لازم در کميسيونهاي دولت به عنوان لايحه، در جلسه هيئت دولت تصويب و جهت بررسي و تصويب به مجلس ارسال مي‌شود.

باهنر معتقد است: کرمان به عنوان پهناورترين استان کشور، قطعا استحقاق تقسيم شدن به دو استان را دارد و البته بايد زمينه‌هاي تقسيم بررسي شود.

وي افزود: استانهاي جديد بايد بتوانند علاوه بر حفظ پتانسيلهاي موجود، جهت جذب و توسعه ظرفيتهاي جديد توانمند باشند.

باهنر تصريح كرد: جنوب استان کرمان داراي پتانسيلهاي بالقوه و بالفعل زيادي است که مي‌تواند ظرفيتهاي زيادي را به عنوان استان جديد از خود نشان دهد.

وي يادآور شد: به نظر مي‌رسد حق مردم جنوب کرمان خصوصا مردم شريف جيرفت و کهنوج هر چه زودتر ادا شود و زمينه تاسيس استان کرمان جنوبي فراهم شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي افزود: با توجه به اينکه تعداد زيادي از دستگاههاي دولتي، ادارات کل مستقلي را در جنوب استان کرمان با مرکزيت جيرفت ايجاد کرده‌اند، تقريبا زمينه مناسبي براي استان شدن جنوب فراهم شده است.

باهنر بيان كرد: به نظر من براي تکميل ظرفيتهاي استان جنوبي، ضرورت دارد بخشي هر چند کوچک از ديگر استان همجوار به آن اضافه کرد تا به خليج فارس و آبهاي آزاد متصل شود تا زمينه رشد جهشي آن فراهم شود که اين امر باعث رشد فزاينده در قطبهاي کشاورزي، تجارت و حمل‌ونقل مي‌شود.

نايب‌رئيس اول مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: همت ما نيز بر اين قضيه است و استقبال مي‌کنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها