کد خبر: ۳۴۷۹۸
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۱ دی ۱۳۹۰
رییس جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحلیف رییس جمهور ضد امپریالیستی نیکاراگوئه حضور یافت.
فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان (سه شنبه شب به وقت محلی) با حضور در میدان انقلاب ماناگوآ محل شکل‌گیری انقلاب ضد امپریالیستی ملت نیکاراگوئه علیه استعمار و امپریالیسم در مراسم تحلیف دانیل اورتگا رییس جمهور نیکاراگوئه شرکت کرد.

در این مراسم که علاوه بر رییس جمهوری اسلامی ایران، رؤسای جمهور پنج کشور جهان و شماری از معاونین رییس جمهور، نخست وزیر و سفرا کشورها حضور داشتند، رؤسای جمهوری اسلامی ایران، ونزوئلا و نیکاراگوئه به نشانه اتحاد و دوستی دست در دست هم دادند که این حرکت آنها باعث شد، مردم حاضر در میدان انقلاب بپا خواسته و با تشویق‌های ممتد، رضایت و حمایت خود را از دوستی سه کشور اعلام کنند.

دانیل اورتگا رییس جمهور نیکاراگوئه در این مراسم ضمن خیر مقدم به رؤسای جمهور حاضر به خصوص احمدی‌نژاد و هیات همراه، حدود نیم ساعت از فرهنگ غنی و روحیه استکبارستیزی جمهوری اسلامی ایران سخن گفت و اظهار داشت: برادرم احمدی‌نژاد به دنبال صلح، امنیت و عدالت در جهان است و در این مسیر در کنار ملت‌های مستقل و آزادی خواه مشغول تلاش می‌باشد.

رییس جمهور نیکاراگوئه با حمایت قاطع خود از حق ملت ایران در برخورداری از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای گفت: حق هر ملتی است که از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای استفاده کند و هیچ کس نمی‌تواند این حق را از هیچ ملتی سلب کند.

وی خاطرنشان کرد: برخی قدرت‌های استکباری مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی که بمب اتم و تسلیحات هسته‌ای دارند، جمهوری اسلامی ایران را به ساختن بمب متهم می‌کنند، در حالی که ایران با برخورداری از فرهنگ چندین هزار ساله نیازی به بمب اتم ندارد.

وی افزود: کسانی که امروز ملت بزرگ ایران را تهدید می‌کنند، پیش از این به بهانه وجود تسلیحات هسته‌ای به عراق حمله کرده و این کشور را ویران نمودند و در آخر نیز اعلام شد که هیچ نوع سلاح هسته‌ای در آنجا پیدا نکرده‌اند و معلوم شد که آنها صرفاً به دنبال نفت و منابع این کشور بودند.

رییس جمهور نیکاراگوئه خاطرنشان کرد: سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی امنیت منطقه خاورمیانه را به خطر انداخته و ما خواستار خلع سلاح هسته‌ای این رژیم و نیز قدرت‌های برخوردار از بمب اتم در عرصه جهانی هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها