کد خبر: ۳۴۷۶۶
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۲۱ دی ۱۳۹۰
معاون وزير امور اقتصادي و دارايي از وجود ليست 20 بانك خارجي متقاضي سرمايه‌گذاري در ايران خبر داد و گفت: از اين تعداد، فعاليت پنج بانك در دست بررسي و اقدام است.
بهروز عليشيري در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: بانك‌هاي خارجي درخواست‌هاي خود را كماكان براي تاسيس شعبه، كارگزاري و دفتر نمايندگي در كشورمان دارند و تاكنون يك ليست از وجود 20 بانك خارجي متقاضي در اختيار داريم.

وي با بيان اينكه بانك‌هاي خارجي يا موسسات مالي خارجي براي هر گونه سرمايه‌گذاري در ايران ابتدا بايد مجوز خود را از بانك مركزي دريافت كنند، ‌افزود: ما 50 درصد كار را براي آنها تسهيل كرديم، ولي 50 درصد مابقي بايد از بانك مركزي پيگيري شود.

عليشيري در پاسخ به اين پرسش كه آيا با توجه به تشديد تحريم‌ها عليه ايران مي‌توان به رشد سرمايه‌گذاري خارجي در سال 90 اميدوار بود، گفت: با توجه به وضع موجود امسال را سال تثبيت سرمايه‌گذاري خارجي قرار داديم و پيش‌بيني ما اين است كه بين سه تا چهار ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي در سال 90 محقق شود.

معاون وزير اقتصاد تصريح كرد: اگرچه با توجه به شرايط اقتصاد جهاني و نوسانات بين‌المللي نمي‌توان بيش از اين انتظار داشت، ولي تلاش ما اين است كه امسال جايگاه خود را تثبيت كنيم و لذا تا سقف چهار ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي را براي سال 90 پيش‌بيني مي‌كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها