کد خبر: ۳۴۷۴۵۲
زمان انتشار: ۰۱:۴۳     ۰۶ آبان ۱۳۹۴
دکتر سعید جلیلی با جمعی از اعضای شورای انقلاب یمن دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دکتر جلیلی، در ابتدای این جلسه نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ضمن خوشامد گویی به هیئت یمنی گفت: امروز کسانی که مدعی رهبری جهان هستند و ادعاهایی در زمینه های دفاع از حقوق بشر، مبارزه با تروریسم، حقوق جنگ و … دارند  در یمن فاجعه ای درست کرده اند که به تنهایی نشان داد همه این ادعاها دروغ است.
 
جلیلی با اشاره به کشتار بی سابقه مردم یمن توسط مرتجعین منطقه وضع کنونی جهان را تاسف آمیز توصیف کرد و گفت در قرن ۲۱ علیرغم تمام ادعاهای تمدنی و حقوق بشری مستکبران، وضع یمن به خوبی نشان می دهد که این ادعاها چقدر با حقیقت فاصله دارد.
 
عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران در ادامه این دیدار تصریح کرد: در شرایط فعلی یک جنگ تمام عیار در عرصه های نظامی، رسانه ای، دیپلماتیک، اقتصادی و … علیه یمن شکل گرفته که به خوبی مدل رفتار مستکبران عالم از آمریکا تا آل سعود را به جهانیان نشان می دهد که بر مبنای زور نهادینه شده است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه مردم ایران نیز در ابتدای انقلاب همین مشکلات را تجربه کردند و در جنگ ۸ ساله توانستند مقاومت و پیروزی را بر دشمن تحمیل کنند، افزود: در جنگ تحمیلی علیه ایران دنیا نیز یک موضوع مهم را تجربه کرد و آن تجربه این بود که دشمنان ایران به خوبی فهمیدند لزوما هر چیزی را که اراده کنند، بدست نخواهند آورد چرا که با مقاومت ملت ایران نقطه مقابل خواست آنها رقم خورد.
 
وی افزود: در اثر مقاومت مردم ایران دنیا متوجه شد که اگر یک ملتی ایمان و وحدت در آن وجود داشته باشد، قدرتی خواهد داشت که تمام ابرقدرتهای جهان باید در برابر آن زانو بزنند. امروز خوشبختانه مدل مقاومت مردم ایران در دنیا تکثیر شده و در لبنان و غزه این مساله نمود عینی دارد و امروز نیز ملت یمن آشکارترین مصداق تکثیر جبهه مقاومت در دنیا علیه مستکبران هستند. ملتی که هفت ماه است در برابر حملات همه جانبه اعم از نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه ای، دیپلماسی مقاومت کرده نشان می دهد که پیروز بزرگ این میدان خواهد بود.
 
جلیلی با بیان اینکه در زمان جنگ ایران هر وقت صدام در جبهه شکت می خورد، شهرها را بمباران می کرد، افزود: حمله نظامی دشمن به مناطق مسکونی و شهری یک کشور نشانه ای از شکست دشمن است و این نشان می دهد پیروزی نهایی نیز نزدیک است.
 
وی در پایان تاکید کرد: راه پیروزی نهایی ملت یمن حفظ وحدت و ایمان است.
 
 
JO__2270JO__2272JO__2274JO__2282JO__2293JO__2302

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها