کد خبر: ۳۴۷۴۵
زمان انتشار: ۰۱:۵۵     ۲۱ دی ۱۳۹۰
ماهیت روزنامه اطلاعات و گردانندگان آن برای مردم روشن است؛ اما این پرسش چونان پتکی محکم بر مغز دلسوزان نظام وارد شده که چرا سایت منتسب به رئیس مجلس، این مقاله را عینا منعکس نمود تا تیراژ کم روزنامه اطلاعات را به نحوی جبران کند
فارس: آقای حسین علایی که نسبت روشنی با فتنه و فتنه گران 88 دارد، دوشنبه هفته جاری در اقدامی تعجب برانگیز پا جای پای داریوش همایون وزیر اطلاعات رژیم پهلوی گذاشت و از تریبون روزنامه اطلاعات، نظام اسلامی را مورد هتک حرمت قرار داد.
سال 1356 که رژیم پهلوی نفس های آخر خود را می کشید، محمدرضا دچار این توهم شد که می تواند با تخریب حضرت امام خمینی(ره) جلوی پیشرفت انقلاب را گرفته در قدرت باقی بماند؛ به همین منظور بود که سفارش نگارش مقاله ای علیه امام(ره) را در روزنامه اطلاعات داد. این مقاله در مجموعه ساواک تهیه شد و پس از اعمال نظر داریوش همایون، برای چاپ به روزنامه اطلاعات سپرده شد. به گفته همایون، مسئولان روزنامه اطلاعات نگران سرنوشت روزنامه خویش بوده اند، اما همایون خود می دانست که ماجرا ابعاد وسیع تری دارد و چنین توهینی به مرجعیت شیعه، ممکن است کل رژیم را با بحرانی جدی مواجه کند. مقاله «ایران و استعمار سرخ و سیاه» با امضای «احمد رشیدی مطلق» بی شرمانه ترین توهین را نثار مرجع وقت شیعه کرد.  اما مدت کمی از توزیع روزنامه اطلاعات نمی گذشت که مردم قم تظاهرات کم سابقه ای علیه رژیم ترتیب دادند که با سرکوب رژیم، به قیام خونین قم معروف و به قول رهبر معظم انقلاب، مبدا تاریخ تحولات جدید جهان شد.
امروز که فتنه 88 برای براندازی نظام شیعی ناکام مانده، دشمنان این نظام گویا به درستی دریافته اند که ریشه همه مشکلات و نافرجامی هاشان در نقش بی بدیل مرجعیت نهفته و باید همه هم خود را مصروف تخریب آن نمایند. اما نادانسته پا جای پای ایادی رژیم پهلوی گذاشته اند و ظاهرا از قیام 19 دی 56 نیز درس عبرت نگرفته اند.
عجیب است که آقای حسین علایی درست در روز 19 دی و در همان روزنامه اطلاعات مقاله ای می نویسد و با طعنه و کنایه هایی کاملا روشن توهین هایی بی شرمانه نثار ارکان نظام می کند. این حرکت آقای علایی اما کاملا قابل درک است؛ چه، دوستان فتنه گر وی دقیقا در موقعیت رو به احتضار شاه مخلوع قرار دارند و نگاهشان به قدرت و حاکمیت و شیوه حفظ آن هم ظاهرا با محمدرضاخان یکی است. اما اربابان او که سفارش نگارش مقاله را به او داده اند ظاهرا توجه ندارند همان مردمی که 19 دی 56 در دفاع از مرجعیت به خیابان ها ریخته و خون نثار دین خویش کردند، 9 دی 88 نیز حماسه آفریدند و «لبیک یا خامنه ای» گویان، چشم فتنه را کور نمودند. مردمی که اگر لازم باشد، باز حماسه می آفرینند و همین در صحنه بودنشان است که قتنه گران را ناکام و اینچنین خشمگین ساخته است.
ماهیت روزنامه اطلاعات و گردانندگان آن برای مردم روشن است؛ اما این پرسش چونان پتکی محکم بر مغز دلسوزان نظام وارد شده که چرا سایت خبرآنلاین منتسب به رئیس مجلس، این مقاله را عینا منعکس نمود تا تیراژ کم روزنامه اطلاعات را به نحوی جبران کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها