کد خبر: ۳۴۷۳۰۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۷     ۰۵ آبان ۱۳۹۴
امام جمعه شهر جدید اندیشه گفت: امام سجاد (ع) در دوره خفقان بنی‌امیه فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک راهبرد اساسی دین اسلام در جامعه احیا کردند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی مروج امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در غرب استان تهران با تسلیت شهادت امام سجاد (ع) اظهار کرد: بعد از واقعه عاشورا که به شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) منجر شد، امام سجاد (ع) عهده‌دار امامت و ولایت شدند و زمام امور شیعیان را بر عهده گرفتند.

وی با اشاره به اتفاقات بعد از شهادت امام حسین (ع) بیان کرد: بعد از واقعه عاشورا هدایت کاروان اسرای کربلا از این مکان به کوفه، از کوفه به شام و در نهایت به مدینه بر عهده امام سجاد (ع) بود و ایشان نقش مهمی در حفظ اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داشتند.

امام جمعه شهر جدید اندیشه با اشاره به ویژگی‌های والای امام سجاد (ع) تصریح کرد: امام سجاد (ع) نقش ویژه و ممتازی در حفظ و زنده نگه داشتن قیام حسینی و منتقل کردن پیام این قیام داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد (ع) در دوره خفقان بنی‌امیه فرهنگ ایثار و شهادت را به عنوان یک راهبرد اساسی دین اسلام در جامعه احیا کردند.

مروج گفت: بیانات روشنگرانه امام سجاد (ع) و حضرت زینب کبری (س) در دوران اسارت، وجدان‌های خفته مسلمانان آن دوره را بیدار کرد و باعث شد تا در خون‌خواهی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) قیام کنند.

این مسئول اظهار کرد: امام سجاد (ع) به دلیل مقتضیات زمان برای آگاه‌سازی مسلمانان از ابزار دعا بهره گرفتند، به‌ گونه‌ای که ادعیه ایشان، تفسیرکننده وقایع و رویدادهاى دوران حیات این امام همام است.

امام جمعه شهر جدید اندیشه در پایان متذکر شد: صحیفه سجادیه که به زبور آل‌ محمد (ص) معروف شده است، اثر بی‌مانندی در جهان اسلام است و به غیر از قرآن کریم و نهج‌البلاغه کتابى با این عمق و ارزش به وجود نیامده است که تا این حد مورد استقبال و توجه خاص بزرگان و علمای اسلام باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها