کد خبر: ۳۴۷۱۳
زمان انتشار: ۲۰:۴۱     ۲۰ دی ۱۳۹۰
سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا مي‌گويد كه ايالات متحده از اعطاي مصونيت به صالح در قبال واگذاري قدرت حمايت مي‌كند.
«خبرگزاري دانشجو» به نقل از الجزيره، ويكتوريا نولاند، سخنگوي وزارت امورخارجه آمريكا با حمايت از اعطاي مصونيت قضايي به علي عبدالله صالح، ديكتاتور يمن گفت:‌ اين مسئله براي متقاعد كردن صالح و عوامل وي است تا بپذيرند كه بايد از قدرت كناره‌گيري كند.

وي با ادعاي اينكه راه حل شوراي همكاري خليج فارس با حمايت از صالح براي عدم محاكمه در دادگاه جنايات جنگي در قبال انتقال قدرت،‌ يمن را به سمت دموكراسي مي برد، گفت: براي كسي كه در مسند قدرت قرار دارد، بسيار سخت است كه بدون تضمين امنيتش ميدان را خالي كند!

اما سازمان عفو بين‌الملل از پارلمان يمن خواست قانون مصونيت قضايي صالح و عوامل وي را لغو كند.

نماينده كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل با تأكيد بر لزوم تحقيق مستقل بين‌المللي در مورد نقض حقوق بشر در يمن گفت: قوانين بين‌المللي در اين زمينه كاملا روشن است و ارتكاب جرائم جنگي و ضدبشري از سوي هيچ مقام و دولتي قابل چشم‌پوشي نيست.

بسياري از معترضان يمني از جمله قبايل معترض ساكن در شهر تعز و اطراف آن، با ادامه اعتراضات خود خواستار محاكمه صالح و خروج كامل عوامل وي از قدرت و مراكز و سازمان هاي دولتي شده اند.

برخي از مخالفان صالح معتقدند كه اگرچه آمريكا مي گويد مخالف سلطه صالح بر يمن است، اما در واقع ايالات متحده به دنبال آن است كه نظام صالح و حضور عوامل وي در قدرت را حفظ كند؛ حتي اگر شخص وي بر مسند قدرت نباشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها