کد خبر: ۳۴۶۵۹۵
زمان انتشار: ۱۸:۲۵     ۲۹ مهر ۱۳۹۴
رئیس جمهوردر جمع عزاداران حسینی گفت: اینکه چگونه چالش هسته‌ای را بدون سر خم کردن در برابر قدرت‌ها حل کنیم، امتحان بزرگ الهی بود/ نمایندگان شما در مصاف هسته‌ای به گونه‌ای عمل کردند که در تاریخ سرافراز هستیم
به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر چهارشنبه و در جمع عزاداران حسینی اظهارداشت: یکی از امتحانات بزرگ پیش روی ملت ایران در سال‌های اخیر همین معضل هسته‌ای بود.

وی ادامه داد: اینکه چگونه این چالش را حل کنیم بدون اینکه در برابر قدرت‌ها سر خم کنیم، امتحان بزرگ الهی بود. این مساله شبیه جنگ تحمیلی بود که در آن یک ملت در یک سو قرار داشت و همه دنیا مقابل آنها بود، ملتی تنها اما با رهبری شجاع، جوانانی غیور، متکی به حق و با درس‌آموزی از مکتب عاشورا که از آن امتحان الهی با سرافرازی بیرون آمدند.

روحانی با بیان اینکه امروز نیز در یک مقطع تاریخی دیگر در برابر امتحان بزرگ الهی قرار داریم، تصریح کرد: ملت ایران در برابر این امتحان الهی نیز از سختی مسیر نهراسید و در مقابل همه سختی‌ها و مشکلات، ایستادگی کرد و تواناترین مذاکره کنندگان خود را برای حل و فصل مساله به صحنه فرستاد.

رئیس‌جمهور گفت: این یک آزمون بزرگ بود که روی پای خود ایستادیم. ملت به خوبی ایستادگی کرد و نمایندگان شما در این مصاف به گونه‌ای عمل کردند که در تاریخ سرافراز هستیم. ما هیچ امتیاز مهمی ندادیم و از سوی دیگر به هر آنچه که حق ما بود و می‌خواستیم، دست یافتیم.

وی اضافه کرد: هیچکس فکر نمی‌کرد که بتوانیم همه قطعنامه‌های تصویبی شورای امنیت علیه ایران را لغو کنیم. اینکه همه تحریم‌های اقتصادی، مالی و بانکی رفع شوند، حتی در باور بسیاری از کشورها و حتی قدرت‌های بزرگ نمی‌گنجید.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر امتحان دیگری که پیش روی ما است ، تصریح کرد: مبادا برخی از ما به خاطر منافع جناحی و حزبی، منافع ملی را قربانی کنیم.

روحانی با بیان اینکه بگذارید سایه تحریم از سر مردم رفع شود، در عین حال نظراتتان را هم بگویید، خاطرنشان ساخت: دولت خود را خادم مردم می‌داند و هر کاری که از عهده‌اش برآید برای مردم انجام می‌دهد.

وی گفت: ما باید از امام حسین (ع) الگو بگیریم که همه زندگی و حتی خانواده را فدا کردند. عاشورا می‌خواهد به ما بگوید که باید برای خدا و برای منافع مردم باید متحد باشیم ، فداکاری کنیم و از منافع جناحی بگذریم. روزهای مهم و سرنوشت‌سازی پیش رو داریم که اگر دست در دست هم بگذاریم و با درس‌آموزی از مکتب عاشورا ایثار و فداکاری را جایگزین حفظ منافع شخصی و گروهی کنیم، از مشکلات عبور خواهیم کرد و خداوند هم از ما پشتیبانی خواهد کرد.

در این مراسم اعضای هیات دولت ، معاونان و مشاوران رئیس‌جمهور و جمع زیادی از مدیران و کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۷
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۴
۱۳
۲
ما هیچ امتیاز مهمی باقی نمانده که نداده باشیم
پاسخ
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۱۲
۲
خیلی هم عجیب نیست این حرفا
آخه ایشون اصولا داشتن هزاران سانتریفیوژ پیشرفته و رآکتور آب سنگین و ذخایر اورانیوم غنی شده رو چیز مهمی نمی دونند که نگران از دست دادنشون باشن! واسه همینه که گفته امتیاز مهمی ندادیم!
پاسخ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۱۳
۲
شما راست میگویی آقای روحانی!
شمایی که اینقدر رهبری را محبور میکنید از اعتبار خود، برای جبران کم کاری های شما و تیم مذاکره کننده تون، مایه بگذارند.
پاسخ
محسن تهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
همین که مقام معظم رهبری اظهار نگرانی کردند از برجام و شرط گذاشتند برای اجراء آن ، باید به عمق فاجعه پی برد . بهانه و تفسیر ندارد و باید فرمان ایشان برای همه فصل الخطاب باشد . یاعلی
علی
GERMANY
۰۷:۱۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۹
۲
وقتی مسئولین رده بالای مملکت از حداقل فهم مسائل علمی و اینکه واقعا چه چیزی مهم است یا نیست بی بهره باشند، نتیجه می شود.... بورکینافاسو!
پاسخ
دلسوز
ROMANIA
۰۸:۲۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۹
۲
درنظرایشان غنی سازی 20درصدبه زیر5درصدو19000سانترفیوژبه زیر6000وپلمب راکتورآب سنگین اراک و تعهدات 8و15و25ساله، ناامیدی درجوانان غیوراین مرزبومو...مهم نیست ،پس فقط صحبت تلفنی با اوباودست دادن اتفاقی بااو مهم است که با آن رسیدیم
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۱ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۹
۲
لطفا یکی از امتیازهای مهم را شفاف اعلان بفرمایید
پاسخ
ناشناس
ROMANIA
۱۳:۴۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
اشتباه مثبت دادم منفی ،
ناشناس
ROMANIA
۱۴:۰۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
خخخخخخخ
ساعت 2 بعد از ظهر ماه وسط آسمان است ، بیاید بحث کنیم که روز است یا شب ،‌شما شفاف بفرمایید
ناشناس
ROMANIA
۱۳:۴۶ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۷
۲
شیر حاج محمود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴
۵
۲
رو حانی مجکریم از اینکه هیج گو نه امتیاز ی به ابر قدر تها ندادید و انها در برابر زا نو زدند و تسلیم شدن و تو افق را به نفع ما تصو یب کرد ند
حالا اگر ممکن است بهشان بگوو یید ان راکتو ر با سیمان پر نکنند و ان 12000 سانتریفیو ژ را انبار ی و بدرد نخو ر نکنند و ان 10 تن او رانیو م را از ما نگیرند خدا را خو ش نمی اید
و ان پرو تکل الحاقی را تا ابد به ما تحمیل نکنند و ان بازرسی 25 ساله در کشو ر ما بر قرار نکنند و ان محدو یت های طو لانی تحقیقاتی را بر ما نگما رند و ان و ان و ان ....
پاسخ
مهدی
ROMANIA
۱۰:۱۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۴
۶
۲
میشه بفرمایید پس امتیاز مهم یعنی چه ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۸ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
۶
۱
مرگ بر دروغگو.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۰۶ آبان ۱۳۹۴
۶
۰
الهی دروغگوهای بیسواد هرچه زودتر برن جهنم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۱
۰
بفرمائید ذرت پرت نکند (ذرت = شیر بلال ) کمی دور از ادبش میشود زرت !؟
پاسخ
اصلاح طلب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۵ - ۰۹ آبان ۱۳۹۴
۳
۰
این بود اقای روحانی ما که به این رای ندادیم .این قرار بود صد روزه مشکلات رو حل کنه بعد قرار بود پرونده رو از دست شورای امنیت ملی دربیاره اما هسته ای رو از دست مملکت درآورد. البته چیز زیادی نداد. کل ایران یه تیکه خاکه به چه درد می خوره ندیدید محمدرضا پهلوی هم بحرین رو که بی ارزش میدونست از دست داد.اتفاقی نیافتاد مهم اینه که "کوروش تو بخواب حسن روحانی هم بیداره. خرررررررپف خررررررپف
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۳ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴
۰
۰
احمدی نزاد کجایی که یادت به خیر.واقعا حیف که نیستی
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها