کد خبر: ۳۴۶۳۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۵     ۲۰ دی ۱۳۹۰
 هم اندیشی:رييس كتابخانه انقلاب اسلامي كتابخانه مجلس با تاكيد بر اینکه در حالت ملت ایران با اتکاء به آموزه‌های دینی پیروز میدان‌است به تحلیلی در خصوص بیان امام خامنه ای که وضعیت موجود را "وضعیت خیبر و بدر "دانستند پرداخت.

برخلاف دیدگاه منفعت طلبان و عناصر وابسته ما پیروز میدان بدر و خیبر امروز هستیم

به بهانه فرمایشات روز گذشته امام خامنه‌ای در دیار با مردم قم در سالگرد نوزده دی پایگاه خبری هم اندیشی با قاسم تبریزی رئیس کتابخانه انقلاب اسلامی کتابخانه مجلس و عضو شورای ارزیابی مرکز اسناد کتابخانه مجلس گفتگویی را صورت داده‌است که متن آن در ادامه آمده‌است.

شباهت عصرما و عصر پیغمبراسلام(ص)

دو مسئله در اینجا باید مورد توجه قرار بگیرد.

یکی اینکه چون انقلاب اسلامی ما بر گر فته از اسلام و قرآن است و همسویی و همسانی و همراهی با آن دارد، بایستی عمدتا الگوهای ما در مشکلات و موانع و حرکت‌های راهبردی و کاربردی الهام گرفته از قرآن و اسلام و معارف اسلامی باشد.

در دوره‌ای که فشار بر مسلمانها در مکه شدید بود و مشرکین بر آنها مسلط بودند تا آنجایی که امکان زندگی برای مسلمانان نبود، که این فشار در زمانی که در دره ابیطالب محبوس بودند به اوج خود رسید. البته هنوز هم انسان هروقت به مکه مشرف می‌شود در مسیر یک بیابانی سوزانی را می‌بیند که همان شعب ابیطالب است.

کفار قریش و سران قریش هرگونه کمک و همیاری را ممنوع کرده‌بودند. در حقیقت تحریم اقتصادی و سیاسی و اجتماعی بود و هدف آنها این بود که با منزوی کردن مسلمین، نور اسلام و ظهور اسلام را دفع کنند.

اگرچه بزرگانی مثل حضرت ابوطالب و حضرت خدیجه و برخی از بزرگان دیگر از شدت اذیت و فشار در این حصر به رحمت خدا رفتند ولی مسلمین مقاومت کردند تا اینکه فرجی حاصل شد و مسئله محاجرت به مدینه مطرح شد. بعد از اینکه پیغمبر اکرم به مدینه وارد شدند، حکومت اسلامی تشکیل دادند و اسلام از حالت انزوا و تحریم بیرون آمدند.

ما نیز پس ازپیروزی انقلاب با رویارویی که با استکبار جهانی به خصوص آمریکا، انگلیس و اسرائیل داشتیم همواره مورد تحریم بودیم، بالاخص در 8 سال دوران دفاع مقدس که تحریمها شدیدتر بود، ملت ما با ایمان و بزرگواری مقاومت کرد و در صحنه بود. اگر این مقاومت نمی بود مسلماً ما دچار مشکلاتی می بودیم. ولی ملت مسلمان و الهام گرفته از قرآن و دین بودند و مقاومت کردند.

ما این دوران را پس از پایان جنگ گذرانده‌ایم. بالاخص پس از این دوره نسل جوان ما وارد عرصه حرکتهای علمی شد. دوران سازندگی و دوران بازسازی را ما به خوبی گذراندیم. اگر چه ایده آلِ ما نبوده است ولی به هر حال تلاش و اتحاد و کوشش ما باعث شد که بر مشکلات فائق بیاییم.

بالاخص در عرصه فرهنگ و فن آوری و علمی دستآوردهای بالایی داشتیم و در بسیاری از موارد بدون نیاز به متخصصصین خارجی یا تکنولوژی خارجی توانستیم نیازهای خودمان را تأمین کنیم.

در حقیقت ما از نظر علمی و سازندگی دوران مناسبی را می گذرانیم. این مناسب به معنی ایده آل نیست و رسیدن به آن مرحله مسلماً گام‌های بلندتر و تلاش و مجاهدت بیشتری را می‌طلبد.

ما مشکلی نداریم نه تنها اروپا و امریکا که در طول این 30 سال هم توطئه کردند و هم خیانت کردند و هم مرتکب جنایت شدند، اگر تمام دنیا هم مارا تحریم کنند ما مشکلی نداریم چون مردم با همین مشکلات می سازند تا خودشان بتوانند دوره خوبی را در آینده داشته باشند.

وقتی آمریکا در زمان کارتر ایران را تحریم کرده بود، امام (ره) فرمودند که اگر کارتر یک کار خوبی کرده باشد، همین تحریم است. و این فرمایش امام به این دلیل بودکه تحریم باعث استقلال مملکت ما شد.

لذا اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که ما در دوران محدودیت شعب ابیطالب نیستیم، واقعا همینطور است.

ما در هرحال پیروز هستیم یعنی در موقعیت خیبر هستیم

بله ما در موقعیت پیروزی هستیم. ما از طرفی بیداری اسلامی را داریم که غرب و امریکا در یک حالت سردرگمی و گیجی به سر میبرد.

از طرف دیگر لبنان و حزب الله پیروز شدند و نشان دادند که صهیونیسم بین المللی و اسرائیل قابل شکست هستند. از طرف دیگرآمریکایی‌ها و متحدانش از افغانستان و عراق با خفت و خاری رفتند و یا می‌روند.

اگر چه توطئه‌های امریکا پنهان است. بازگشایی دفتر طالبان در قطر خود یکی از این حرکتهای مخفی است. قطر پایگاه نظامی امریکایی هاست. این نشان می دهد که آنها به دنبال نقشه ها و فریبهای جدیدی هستند. ما از مکایید دشمن نباید غافل باشیم.

سیستمهای جاسوسی اینترجنسرویس، موساد و سیا در منطقه فعال هستند. و این نشان‌گر این هست که جنگ اسلام و کفر است.

ولی در هرحال پیروزی با ماست. مشیت الهی و اخلاص و بزرگواری مردم ما و حضور مسلمین در صحنه‌ها مثل مصر، یمن و بحرین غرب را به یک سرگشتگی و حیرانی انداخته است.

از طرفی مبارزه و حضور مردم درجهت تلاش برای آزادی و رسیدن به یک جامعه آرمانی خودشان هست و از طرفی امریکا و غرب هم مشغول توطئه هستند. این جنگ ادامه دارد که گاهی رویاروست و گاهی پنهان است.

امام روند نشان می دهد که پیروزی از آن ماست. نمونه آن در بحرین که پایگاه انگلیس و امریکا بوده و در آجا نا آرامی وجود دارد. در یمن که اروپایی‌ها در آنجا تسلط داشتند مردم قیام کرده‌اند. ودر مصر که پس از اینکه فرعون مصر سقوط کرد عوامل خودشان خواستند افراد دست نشانده مثل البرادعی را سر کار بیاورند در حالی که البرادعی  در مسئله هسته ای ایران خیانت‌هایی کرد و وابستگی خودش را نشان داد ولی مردم مصر او را قبول نکردند.

این نشان می دهد که بیداری اسللامی حقیقی و واقعی است چون هرگونه ترفندی و طرح های توطئه آمیز آنها با مقابله ملتهای مصر و تونس و یمن و . . . و شکست مواجه می‌شود.

اما ما در عراق مشکلات شدیدی داریم. انفجارهایی که وجود دارد به دست خود آمریکا و غربی‌هاست. افغانستان و پاکستان زیر بمبارانهای امریکاست. در هرصورت جنگ تمام نشده است. رویارویی ادامه دارد گاهی پیدا و گاهی آشکار.

نگاه دینی جز پیروزی نمی‌آورد ولی نگاه دنیایی یأس و نا امیدی دارد

ما دو نکته را نباید فراموش کنیم. یکی اینکه چه پیروزشویم وچه شکست بخوریم پیروزی از آن ماست.بالاخره ما یک کشوری هستیم که در مقال دنیایی از اسلحه و توطئه و شیطنت و سرمایه داری  . . ایستاده است.

نکته دوم این که اسلام و کفر در حال مبارزه هستند و این همان نظریه هانتینگتون است می گوید جنگ تمدنهاست. واقعا جنگ بین اسلام و کفر است البته مسیحیت یک طرف قضیه نیست بلکه کفر سرمایه داری و امپریالیست بین المللی است و این جنگ ادامه دارد.

بالاخره چه کشته شویم و چه پیروز شویم به بهشت می رویم. وقتی در راه خدا باشد ما مشکلی نداریم، اما نشان داده است که پیروزی است.

لذا آنهایی که منفی بافی میکنند من فکر میکنم که با عینک مناسبی به دنیا نگاه نمی‌کنند. اگر نگاه امام حسین ببینند، با نگاه اسلام نگاه کنند و با معیارهای اسلامی وقایع را بنگرند، می بینند که این مبارزه طبیعی است و این تقابل حق و باطل از ابتدا بوده و تا قیام حضرت حجت ادامه خواهدداشت.

اما اگر با عینک دنیا طلبی و فرصت طلبی و عافیت طلبی و سستی ایمان نگاه کنند این تحریمها و تهدیدها برای آنها شعب ابیطالب می سازد.

کما اینکه در اواخر قاجار و پهلوی همین حالت بوجود آمده بود. عده‌ای میگفتند که انگلیس بر دنیا احاطه دارد، پس ما برویم نوکر انگلیس شویم چون نمی توانیم بجنگیم. در همین دوران اخیر نیز برخی می گفتند و می گویند امریکا مسلط  است و ما تنها با مذاکره با آمریکا می توانیم زندگی کنیم.

در حال حاضر چون اتکاء و اتکال به خدا و معارف اسلامی در این افراد وجود ندارد، این سوء برداشت را دارند. چون کسی که ایمان به خدا و سیره نبوی را دارد نمی تواند در مقابل دشمنان اسلام اینگونه تحلیل و عکس العملی داشته باشد. این قابل توجیه نیست کما اینکه در گذشته برخی از افراد عافیت طلب یا مسئله دار رابطه با آمریکا و انگلیس را توجیه می کردند. جریان چپ به عنوان عدالتخواهی و مبارزه با امپریالیسم و آزادی دهقانان وابستگی خود را به "KGB" توجیه می کرد. و در انتها، نتیجه کار حقیقت آنها را نشان داد.

در اینجا اگر ما در جنگ تحمیلی شهید دادیم ملت ما سربلند شد و میگوید برای سربلندی ملت و حفظ اقتدار مملکت و اسلام بود ولی آن  تفکر و افراد که می‌گویند ما توان نداریم و شکست می‌خوریم پس برویم با آنها صلح کنیم و کنار بیاییم چه حرفی دارند بگوید.

آیا در شبکه‌های معاند مثل بی بی سی می تواند از اسلام و دین صحبت کند؟! یا با کمک امریکا ؟! این می شود همان ملک فحد و ملک حسین و ملک حسن و . . . . تفاوت ما این بود که اولین شعار ما استقلال بود. استقلال در سیاست در اقتصاد و فرهنگ و در همه ابعاد بود.

این تحلیلی است که بنده از این فرمایش مقام معظم رهبری دارم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها