کد خبر: ۳۴۵۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۴۳     ۲۰ دی ۱۳۹۰
سخنگوي وزارت خارجه ژاپن مدعی شد
يکی از سخنگويان وزارت خارجه ژاپن با اذعان به تلاش اين کشور به همراه قطر و ترکيه براي تحت فشار قرار دادن ايران تاکيد کرد، مسوولان سعودي و ژاپني در رياض درباره پرونده هسته‌اي ايران و تامين نيازهاي نفتي ژاپن مذاکره کردند.
به گزارش ايسنا، ماسارو ساتو،سخنگوي وزارت خارجه ژاپن روز دوشنبه در اظهاراتي در حاشيه سفر کويچيرو گمبا، وزير خارجه ژاپن به خاورميانه، گفت: ژاپن به همراه قطر و ترکيه در تلاش است فشارهايي را بر ايران وارد کنند.

بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه، او با اشاره به مذاكرات توكيو و رياض در خصوص برنامه هسته‌اي ايران، تاكيد كرد كه كشورش خواهان «گفت‌وگوي باز» با تهران است.

همچنين بر اساس گزارش شبكه خبري العالم، ساتو به گفت‌وگوهاي ژاپن و ترکيه به عنوان «يک شريک راهبردي در ارتباط با موضوع ايران» اشاره کرد.

ساتو گفت: توکيو و رياض در حال بررسي تامين نيازهاي ژاپن به نفت خام هستند؛ و ژاپن به دنبال تامين نفت و بازار و قيمت‌هايي ثابت است. ساتو اظهار كرد: ژاپن 30 درصد از نيازهاي خود به نفت را از عربستان، 20 درصد از امارات، 10 درصد از قطر و 9 درصد را از ايران تامين مي‌کند.

خبرگزاري رسمي عربستان سعودي نيز از گفت‌وگوي سلمان بن عبدالعزيز، وزير دفاع اين کشور با گمبا درباره آخرين اوضاع منطقه و جهان خبر داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها