کد خبر: ۳۴۵۴۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۱     ۲۳ مهر ۱۳۹۴
یک کارشناس فرهنگی گفت: یک عده در کربلا، کاروان امام حسین (ع) را از لحاظ مکانی محاصره کردند و امروز هم تشیع انگلیسی با محاصره زمانی امام حسین (ع) می خواهد اجازه ندهد پرچم آن امام از سال 61 هجری، یک قدم این طرف تر بیاید.

به گزارش پایگاه 598، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد گفت: یک عده در کربلا ، کاروان  امام حسین (ع) را از لحاظ مکانی محاصره کردند و گفتند :  حق ندارید پایتان را از این نقطه جلو تر بگذارید. امروز نیز یک عده به نام تشیع و ولایت علم برداشتند و می گویند امام حسین (ع) را باید در محاصره زمان نگه داریم و پرچم امام حسین (ع) حق ندارد از سال 61 هجری یک قدم این طرف تر بیاید. آن چیزی که رهبر ما اسمش را گذاشتند، تشیع انگلیسی و لندنی، حرفش این است که کاروان سید الشهدا و عَلَم  مبارزه با طاغوت و ستم و استکبار ، حق ندارد قدمی از عاشورای 61 هجری جلوتر بیاید و باید در همان دوره زمانی دفن شود. بعضا قمه هم می‌زنند ادعای ولایت هم دارند اما می خواهند امام حسین را محصور   و محدود ‌کنند.

وحید جلیلی در مراسم استقبال از ماه محرم که با حضور اقشار مردم و 700 مداح استان خراسان رضوی در جامعه‌ الحسین مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در قرآن چند تابلو از زندگی اهل‌بیت (ع) وجود دارد که خداوند در آنها شخصیت اهل‌بیت (ع) را برای انسان‌ معرفی می‌کند.

وی ادامه داد: امروز کسانی هستند که در یک زندگی غرق در تجملات و در انواع و اقسام بی‌مسئولیتی ‌ها گرفتار هستند و دم از ولایت و حب علی (ع) و فاطمه (س) هم می‌زنند. این از مظلومیت اهل بیت (ع) است. آن فاطمه‌ای که در قرآن معرفی شده است، بچه‌هایش را طوری تربیت کرد که نمی توانستند گرسنگی مسکین و یتیم و اسیر  را تحمل کنند. خطبه منا   را بخوانید تا ببینید امام حسین در چه خانه ای  و با چه دغدغه هایی تربیت شده است.

جلیلی با بیان اینکه امروز فاطمه سلام الله علیها  در بعضی از محافل به شکل دیگری معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: امروز مجالس و محافل و خانه‌های آن‌چنانی وجود دارد که صاحبان آن غرق در بی دردی هستند و با این همه، باز دم از فاطمه (س) می‌زنند. این از مظلومیت اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به آیه ولایت تصریح کرد: اگر ما آن روز در آن مسجد که حضرت علی (ع) در حالت رکوع انگشتر خود را به آن سائل دارد، بودیم چه می کردیم؟ شاید بهترین کاری که می‌کردیم این بود که می ایستادیم به نماز خواندن  و آن سائل را به یک نفر دیگر حواله می‌دادیم! اما  آن کسی که احساس مسئولیت می‌کند و مشکل را برطرف می‌کند، امیر المومنین (ع) است. و آیه نازل می شود که ولایت از آنِ این قرائت از دین است که در آن عبادت و معنویت، بهانه ای برای فرار از عدالت و مسئولیت اجتماعی نیست، بلکه بالعکس، معنویت و مسئولیتش دوش به دوش هم است. علی (ع) این‌گونه است.

وی افزود: اگر به من بگویند تشیع را در یک جمله خلاصه کن می‌گویم :" دین همه دین است". امیرالمومنین و حضرت فاطمه (س) مظهر کامل بودن دین هستند.

جلیلی با بیان اینکه این قرائت از تشیع مظلوم است و ما امروز در جامعه به یک چنین قرائتی نیاز داریم، تاکید کرد: انقلاب اسلامی حرکتی بود برای احیای این قرائت از دین. انسان کامل، امام دین کامل است. اگر دین ناقص شد و «یؤمن ببعض و یکفر ببعض» شد و عمره و عبادت و حج را قبول داشتیم اما جهاد با طواغیت و مستکبران  و  عدالت و ساده زیستی آن را قبول نداشتیم آن وقت است که دین شقه شقه می‌شود و دیگر نیازی هم به انسان کامل نیست. امامت برای این است که دین کامل را حفظ کنیم.

تشیع انگلیسی، امام حسین (ع) را در سال 61 هجری محاصره زمانی کرده‌

وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از مرحوم اراکی، پرداخت و گفت: به مرحوم اراکی آن مرجع تقلید بزرگ گفتند نظر شما در مورد امام خمینی (ره) چیست؟ ایشان گفتند "اگر او در دوره امام حسین (ع) حضور داشت، 72 نفر می شد 73 تا. بعضی‌ گفتند اگر ما بودیم آن 72 تا می شد 30 میلیون و 72 تا. ایشان گفتند نه، به این آسانی‌ها هم نیست. تا در معرض امتحانات و ابتلائات قرار نگیریم، معلوم نمی‌شود که ما این طرفی هستیم یا آن طرفی"

 یا شاید هم اصلا جزو گروه سوم می‌شدیم که نه در قتل امام حسین (ع) مستقیما  شریک شدند و نه به ایشان پیوستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه باید این مساله را در جامعه تبیین و تشریح کنیم، گفت: یک عده در عاشورا امام حسین (ع) را از لحاظ مکانی محاصره کردند و گفتند حق نداری پایت را از این نقطه جلو تر بگذاری. امروز نیز یک عده به نام تشیع و ولایت علم برداشتند و می گویند امام حسین (ع) را باید در محاصره زمان نگه داریم و عَلَم امام حسین (ع) حق ندارد از سال 61 هجری یک قدم این طرف تر بیاید. آن چیزی که رهبر ما اسمش را گذاشتند، تشیع انگلیسی و لندنی، حرفش این است که کاروان سید الشهدا و عَلَم مبارزه با طاغوت و ستم و استکبار ، حق ندارد قدمی از عاشورای 61 هجری جلوتر بیاید. بعضا  قمه هم می‌زنند ادعای ولایت هم دارند اما می خواهند  امام حسین را محصور و محدود ‌کنند.

مداحان در این محاصره، خط شکن هستند

وی با اشاره به نقش مداحان در این عرصه، تصریح کرد: ما امروز باید این محاصره را بشکنیم و شما مداحان، خط شکن‌های این محاصره هستید. انقلاب اسلامی آغاز شکستن این محاصره در دنیای معاصر است.شیعه انگلیسی می‌خواهد نگذارد پیام امام حسین (ع) به امروز برسد و علیه شیاطین و مستکبرین و ستمکران زمان استفاده شود. خیلی مراقبت می‌کنند که مبادا از مجالس ما، از عزاداری ما ‌، از اشک ما بر امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) کوچکترین گردی بر دامان کبریای! مستکبران عالم بنشیند. مراقب هستند مبادا آمریکا و دیگر یزیدی های زمان از عزاداری‌های ما ناراحت شوند ومبادا این عزاداری به طواغیت عالم این حس دست بدهد که پرچم امام حسین (ع) ممکن است آنها را هم مثل یزید تهدید یا  سرنگون کند.

جلیلی تاکید کرد: کسی می‌تواند این خط را بشکند  که جانش با حب اهل بیت (ع) آمیخته باشد و به مکتب اهل بیت (ع) معرفت واقعی داشته باشد. خدا رحمت کند مرحوم سید حسن حسینی را که گفت: ما در ره عشق نقض پیمان نکنیم/ گر جان طلبد، دریغ از جان نکنیم./ دنیا اگر از یزید لبریز شود/ ما پشت به سالار شهیدان نکنیم.

هفته دفاع مقدس ما، در دهه اول محرم است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه مداحان باید معارف  عاشورایی انقلاب اسلامی را تبیین کنند، گفت: معارف انقلاب اسلامی چیزی جز معارف عاشورا نیست و اگر عاشورا را بگیرید، مگر چیزی از انقلاب اسلامی  باقی می ماند؟

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار ی مشهد، با اشاره به ابتکاراتی که در دهه محرم می‌توان از آنها در راستای زنده نگه داشتن مفاهیم عاشورایی انقلاب اسلامی استفاده کرد، گفت: یک سری هیئت با معرفت هستند که وقتی به سمت حرم امام رضا (ع) می آیند، عکس فلان حاج آقایی که چند سال پیش در این محفل سینه می زده را هم همراهشان دارند و یادش را زنده نگه می دارند. ما در مشهد بالای 8 هزار شهید داریم. این شهید همان سینه زن امام حسین (ع) است که جانش را هم فدای سیدالشهدا کرده و اثبات کرده که اهل کوفه نیست. هفته دفاع مقدس ما در حقیقت  اصلش در همین دهه اول محرم است. ما اگر دهه اول محرم اسم  و عکس شهدایمان را سر  دست نگیریم ، پس کی باید این کار را بکنیم؟

آیین سربند گذاری شب هشتم، ابتکاری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا

وی آیین سربند گذاری شب هشتم را نیز ابتکاری برای زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست و گفت: از سال گذشته برنامه‌ای جسته گریخته شروع شد .در این برنامه که سال گذشت در بعضی ازمناطق مشهد اتفاق افتاد، پدران شهدا- این فداکاران مکتب اهل بیت (ع) و پیروان واقعی سیدالشهدا - در آیینی به نام سربند گذاری برای جوان ها و نوجوانان سربند یا حسین (ع) و هیهات من الذله بستند و به نوعی عَلَم را به دست اینها دادند. در این مراسم حال و هوای لطیف و تاثیر گذاری به وجود آمد. این آیین هم می‌تواند مثل مراسم شیرخوارگان حسینی که سال به سال پرشورتر و تحسین برانگیز‌تر می شود در ایران اسلامی نضج بگیرد و ادامه یابد. برادرمان حاج سعید حدادیان  پیشنهاد کرد که این آیین در  شب هشتم که متعلق به حضرت علی اکبر علیه السلام است  انجام شود. برادران دیگری  روز حضرت قاسم  علیه السلام را هم در کنار آن پیشنهاد کردند.

پرچم عزاداری نباید به دست نااهلان بیفتد

جلیلی با اشاره به یک آیین دیگر که چند سالی  است در حال اجراست، گفت: کار خوب دیگری که بعضی از هیئات ها انجام می‌دهند، این است که در شب شام غریبان، هیئت را می برند درب خانه شهدای محل. خانواده شهدا صاحب عزای اصلی هستند و ما مطمئن هستیم  که اهل بیت (ع) روی آنها نظر دارند چون عزیزترین کسان خود را تقدیم اهل بیت  کردند. این سنت که امروز در بعضی از محلات مشهد در حال انجام است می تواند ان شا الله  گسترش پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: پرچم عزاداری سیدالشهدا نباید به دست نا اهلان و کسانی بیفتد که هیچ نسبتی با اسلام امام حسین یعنی اسلام  جهاد، اسلام شهادت و اسلام مبارزه با طاغوت ها و مستکبرین است ندارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها