کد خبر: ۳۴۵۴۰۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۳ مهر ۱۳۹۴
با توجه به سخنان رئیس جمهور در مراسم رسمی مبنی بر ایجاد تحرک در دولت با انجام تغییرات مسئولان دولتی پاسخی برای پرسش‌ها ندارند.

به گزارش پایگاه 598، "احساس می‌کنیم نیاز به تغییرات برای تحرک در مسیر دولت داشته باشیم" این بخشی  از سخنان رئیس جمهور کشورمان در جلسه ستاد توسعه سرمایه گذاری مازندران بود که اذهان اصحاب رسانه و تحلیلگران را به خود مشغول کرد مسیر این تغییرات به کدام سمت خواهد بود!

سخن از تغییر ازسوی رئیس جمهور آن هم زمانی که مجلس شورای اسلامی به جزئیات برجام رای مثبت داده و قرار است اجرای برجام در روزهای آتی رقم بخورد، این ذهنیت را ایجاد می‎کند که تغییرات باید در راستای سیاست‎های پسا تحریم و عرصه اقتصادی رقم بخورد. اما وقتی خبرنگاران چنین سوالی را با سخنگوی دولت مطرح می‎کنند، نوبخت در پاسخ به چنین سوالاتی می‎گوید که برای اینکه بتوانیم همواره شایسته عمل کنیم نیاز است برنامه‌ها را برای خروج از رکود به انجام برسانیم و اینکه تعریف شود در تیم اقتصادی دولت قرار است تغییری انجام شود فکر نمی‌کنم این مطلب درست باشد. سخنگوی دولت تاکید می‎‏کند که صحبتی درباره تغییر اعضای اقتصادی دولت مطرح نشده و باید همه تلاش کنیم که برنامه‌های اقتصادی را پیش ببریم.



اما با اینکه سخنگوی دولت با صراحت بر این امر تاکید کرده که تغییر اعضای اقتصادی دولت مطرح نشده، بنابراین ذهن تحلیلگران به این سمت سوق پیدا می‌کند که تغییرات مطرح شده درکدام بخش از دولت صورت خواهد گرفت؟

در حالی که معاون رئیس جمهور تمایلی برای صحبت صریح از تغییرات در دولت ندارد، در تازه‌ترین گمانه زنی‌ها شنیده شده که رضا ویسه جایگزین نعمت‌زاده خواهد شد، وی معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهور است، ویسه ریاست هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) را بین سال‌های 1380 تا 1384 برعهده داشته، در این دوره پروژه فاز یک و فازهای شش، هفت و هشت پارس جنوبی را انجام داد در دوره ریاستش بر ایدرو، وابستگی خودروسازان به این سازمان زیاد شد، و وی در پی دولتی‌تر کردن صنعت خودرو بود.

ناگفته نماند که اعمال تغییرات در چارچوب مدبرانه در عرصه اقتصادی بسیار حائز اهمیت است تا بتوان در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداشت، مهم این است که دولت  بعد از تصویب و اجرای برجام، روندها را به گونه‌ای تغییر دهد که بتواند از فرصت‌های جدیدی که به وجود خواهد آمد استفاده کند، به نظر می‌رسد با توجه به نزدیک بودن انتخابات، تغییرات و تاثیراتی که برجام در حوزه‌های مختلف کشور خواهد گذاشت شاید دولت را به این نقطه برساند که نیروهای پرنشاط‌‌تر ،فعال تر و متناسب با وضعیت جدید را بکار بگیرد.


حال با توجه به سخنان رئیس جمهور در مراسمی رسمی و تصریح وی بر تغییرات در دولت و البته انکارهای معاونش باید منتظر بمانیم و ببینیم در لایه‌های زیرین تصمیمات دولت چه پیش خواهد آمد و داس دولت بر بدنه کدام بخش از کابینه خواهد زد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۴ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
داس روحانی مهمترین کارش این بوده و هست که عزت ایرانی را در مقابل دشمنان پایمال کند . من در هیچ رئیس جمهوری بعد از انقلاب ندیدم که اینهمه ملت را در برابر دشمنان خوار کند و مهمترینش این بود که گفت اب خوردن ما با برداشتن تحریم حل میشود . حتی دشمنان هم اینگونه به ملت ما حمله نکردند و باورش هم سخت است و حتی در خواب هم نمیتوان این حرف را باور کرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها