کد خبر: ۳۴۴۸۷۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۲۱ مهر ۱۳۹۴
تلویزیون به برنامه‌های شادی‌آفرین و امیدافزا نیاز دارد تا از این طریق بتواند به نشاط و بهجت جامعه بیفزاید اما متاسفانه ظرفیت تولید طنز در کشور پایین آمده و با دشواری‌هایی همراه است.

به گزارش پایگاه 598، علی‌اصغر پورمحمدی، معاون سیما طی یادداشتی در روزنامه جام جم نوشت: خندوانه در حال حاضر یکی از پر مخاطب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی صدا و سیماست و این نشان می‌دهد توده‌های مردم و اقشار مختلف با این برنامه ارتباط برقرار کرده و بیننده آن هستند. بهروز بقایی، گزارشگر این برنامه به اقصی نقاط کشور سفر می‌کند و اغلب مردم در گفت‌وگو با او معترف هستند که خندوانه را می‌بینند و از آن رضایت دارند.

نظرسنجی‌های سازمان صدا و سیما هم نشان می‌دهد که خندوانه چه به لحاظ تعداد بیننده و چه از منظر کسب رضایتمندی مخاطب در صدر برنامه‌های تلویزیون قرار دارد. این برنامه در جذب مشارکت‌های اجتماعی هم موفق بوده و توانسته بسیاری از علاقه‌مندان این نوع فعالیت‌ها را با خود همراه کند. مشارکت میلیونی مخاطبان در رای‌گیری خنداننده برتر برنامه و استقبال از طرح‌ لبخند مترو و کمپین قطره قطره، همه نشان‌دهنده موفقیت این برنامه در برقراری ارتباط با بینندگان است.

در خندوانه به مسائلی همچون سرود ملی، پرچم و هویت میهنی، حفظ و تقویت امید به زندگی، افزایش شور و نشاط در جامعه و تحبیب وطن به خصوص در میان نسل جدید و جوانان توجه ویژه شده و برنامه توانسته است در بیان سوژه‌ها و مفاهیم قابل ارائه موفق باشد و نمره قبولی بگیرد.

دلایل موفقیت این برنامه در وهله اول به اتاق فکر آن باز می‌گردد. در این اتاق فکر مشاوران خبره‌ای هستند که برنامه را پویا نگه داشته‌اند. خندوانه به لحاظ فرم، ساختار و محتوا در میان برنامه‌های رسانه ملی پیشتاز است.

در مرتبه بعد، انتخاب و گزینش مسائل اجتماعی مرتبط با جامعه و جوانان و به طورکل همه اقشار است که خندوانه را به یک برنامه محبوب و پرمخاطب تبدیل کرده. خندوانه همه اقشار و اقوام ایرانی و حتی غیرایرانی را با خود درگیر کرده و از این بابت دارای طیف مخاطبانی گسترده و وسیع است.

علت دیگر موفقیت و اقبال خندوانه به حضور رامبد جوان بازمی‌گردد که با انرژی زیاد، توقعات کم و اخلاص فراوان برنامه را اجرا می‌کند. جوان در عین حال اهل مشورت گرفتن هم هست و از مشاوره‌هایی که از طرف اتاق فکر برنامه، معاونت سیما و شبکه نسیم به او ارائه شده، نهایت استفاده را برده است.

تلویزیون به برنامه‌های شادی‌آفرین و امیدافزا نیاز دارد تا از این طریق بتواند به نشاط و بهجت جامعه بیفزاید. متاسفانه ظرفیت تولید طنز در کشور پایین آمده و با دشواری‌هایی همراه است. این روزها در معاونت سیما به دنبال ساختارهای جدیدی هستیم تا در قالب‌ آن برنامه‌هایی جذاب، عامه‌پسند و امیدبخش را تولید کنیم. نتیجه این تلاش‌ها در آینده‌ای نزدیک مشهود خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها