کد خبر: ۳۴۴۴۱
زمان انتشار: ۱۴:۰۵     ۱۹ دی ۱۳۹۰
آیت‌الله نوری‌همدانی:
یکی از مراجع تقلید در قم گفت: مردم باید با بصیرت و بینایی در انتخابات گام بردارند تا فتنه‌گران فرصت جولان پیدا نکند.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار مدیران سازمان عقیدتی سیاسی شرکت‌کننده در دوره بصیرت اظهار کرد: 9 و 19 دی در تاریخ انقلاب از جایگاه بلندی برخوردار بوده و نقش‌آفرین و تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: نهم دی مربوط به فتنه 88 بوده و در برابر فتنه‌گران افراد آگاه، با بصیرت و با ایمان برای پاسخگویی و از بین بردن فتنه قیام کردند و 9 دی را آفریدند.
این مرجع تقلید با اشاره به یوم‌الله 19 دی گفت: 19 دی در سال 56 به وقوع پیوست و این درس را داشت که در هر زمانی فتنه به وجود آید باید بیدار باشیم زیرا استکبار، صهیونیسم و دشمنان اسلام به دنبال این هستند که فتنه آفرینی کنند.
وی با اشاره به تعریف فتنه بر اساس فرمایش امیر مومنان در خطبه 50 نهج‌البلاغه بیان داشت: کسانی‌ که فتنه ایجاد می‌کنند مقداری حق و باطل را با یکدیگر مخلوط کرده و فتنه را به وجود می‌آورند.
آیت‌الله نوری‌همدانی خاطرنشان کرد: افراد بابصیرت در برابر فتنه گول نمی‌خورند و راه خود را تشخیص می‌دهند ولی افراد بی‌بصیرت فریب می‌خورند.
وی با بیان اینکه تنها رهبری می‌تواند چشم فتنه را کور و برای مردم حق و باطل را روشن کند، عنوان داشت: مردم عادی گرفتار فتنه‌ها می‌شوند و امام علی(ع) در جریان جنگ جمل فرمود این من بودم که چشم فتنه را کور کردم.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: فتنه‌ای که در سال 88 به وجود آمد، هنوز برخی دنبال آن را می‌گیرند و به افرادی مانند شما نیاز است تا در برابر فتنه بتوانیم بایستیم.
وی با اشاره به جریان انتخابات گفت: مردم باید با بصیرت و بینایی در انتخابات گام بردارند تا فتنه فرصت جولان پیدا نکند.
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه اسلام نظام سلطنت را نمی‌پسندد، گفت: بنی‌امیه، بنی عباس، سلجوقیان، غزنویان، صفویه، افشاریه، زندیه، قاجاریه و پهلوی دارای نظام سلطنتی بودند که حکومت‌هایی خلاف شرع و باطل بودند.
وی با بیان اینکه اسلام اجازه نمی‌دهد عده‌ای کاخ‌نشین لذت ببرند و مردم در فقر باشند، عنوان داشت: رهبر مسلمانان فردی است که مانند پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در کنار مردم زندگی ساده‌ای دارد.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اکنون در ایران میلیون‌ها انسان عاشق جهاد و شهادت وجود دارد که این ویژگی از برکت انقلاب است.
وی با اشاره به لایحه کاپیتولاسیون گفت: این لایحه در سال 40 در مجلس به تصویب رسید و امام خمینی(ره) در 13 آبان 43 در برابر این لایحه قیام کردند و طی آن به نجف تبعید شدند.
آیت‌الله نوری‌همدانی یادآور شد: رژیم پهلوی برای سنجش میزان علاقه مردم نسبت به امام خمینی(ره)، مقاله‌ای در تاریخ 17 دی سال 56 علیه امام منتشر کرد.
وی تصریح کرد: مردم با انتشار این مقاله برای بیان اعتراض خود راهپیمایی را به راه انداختند تا حکومت بداند مردم امام خمینی(ره) را فراموش نکردند.
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: عدالت، صداقت، دوستی و حمایت از مستضعفان هدف امام خمینی(ره) بود و مردم با شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به استقبال گلوله‌ها می‌رفتند.
وی خاطرنشان کرد: مردم در انقلاب حرکتی کردند که تاریخ بار دیگر زنده شد و توانستند حکومت و نظام ولایی را رهبری کنند.
آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به حرکت انقلابی مردم بیان داشت: حرکت مردم از جنبه اخلاص الهی برخوردار بود و سبب شکل‌گیری حرکت در مصر، یمن، تونس و بحرین شد و اکنون از مرزهای کشورهای اسلامی گذشته و به جنبش وال استریت رسیده و این قدرت را به آنها بخشیده تا در برابر سلطه‌گران بایستند.
وی با خطاب قرار دادن مدیران سازمان عقیدتی و سیاسی گفت: مردم عقیده و ایمان را از شما می‌گیرند و از کار شما می‌خواهند فرهنگ انقلاب را بیاموزند بنابراین عمل و فکر شما تاثیرگذار است.
این مرجع تقلید به اهمیت وصیت‌نامه امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: وصیت‌نامه امام خمینی(ره) حاصل تجربه‌های فراوان ایشان است بنابراین لازم است این وصیت‌نامه مورد مطالعه قرار گرفته و نکات و آموزه‌های آن حفظ و نگهداری شود.
وی یادآور شد: نظام اسلامی اکنون برقرار شده و اکنون این نظام به وجود آیت‌الله خامنه‌ای پابرجاست و وظیفه ما حمایت و نگهداری از این نظام است چرا که عزت و عظمت ما از این انقلاب است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها