کد خبر: ۳۴۴۳۷۱
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۱۸ مهر ۱۳۹۴
رئیس پلیس فتا قم گفت: پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آن که متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می‌شود که به سرعت به ضرر وی نرخ‌هایی محاسبه می‌شود
به گزارش پایگاه 598، سرهنگ علی موالی گفت: شیوه این کلاهبرداری های به این ترتیب است که کاربران در دام افراد سود جویی قرار می گیرند که با استفاده از تماس هایی که به قصد فریب دادن آنها گرفته شده و سپس قطع می‌شوند و میزان کنجکاوی خود افراد قربانی در وقوع چنین کلاهبرداری نقش بسیار زیادی دارد که این شماره مربوط به چه کسی است.

وی افزود: در این روش از کلاهبرداری فرد مجرم با استفاده سامانه تماس خودکار شماره هایی را انتخاب می کند و سپس بصورت اتوماتیک با آنها تماس گرفته می شود.

سرهنگ موالی ادامه داد: پس از آن که زنگ تلفن قربانی یک بار به صدا درآمد، سامانه مذکور از کار متوقف شده و گوشی فرد در منوی فهرست تماس های بی پاسخ یک تماس از دست رفته را نشان می دهد، تا اینجا عمل کلاهبرداری صورت نگرفته است و همه چیز به خود فرد بستگی دارد که آیا کنجکاوی وی با عث می شود تا با شماره مورد نظر تماس بگیرد یا خیر.

رئیس پلیس فتا استان قم اضافه کرد: کنجکاوی یکی از مهمترین عواملی است که منجر به موفقیت چنین نقشه هایی می شود و حتی کلاهبرداران هم خود می دانند که بسیاری از مردم به راحتی به تماس های از دست رفته خود پاسخ می دهند تا در نهایت به دلیل برقراری آن تماس پی ببرند.

وی بیان داشت: به هر حال با پاسخ دادن به تماس از دست رفته، صاحب تلفن بی آن که متوجه باشد به یک سرویس پرداخت نقدی تلفنی وصل می شود که به سرعت به ضرر وی نرخ هایی محاسبه می شود.

سرهنگ موالی عنوان کرد: کلاهبرداران نیز از این فرصت استفاده کرده و اطمینان حاصل می کنند که حداکثر مبلغ مالی از این تماس به دست آمده است و سپس زمانی که قبض ماهانه مشترکین به دست آنها می رسد، افرادی که مورد چنین سوء استفاده های مالی قرار گرفته اند تازه به حقیقت ماجرا پی می برند.

رئیس پلیس فتا استان قم به مردم توصیه کرد: بهترین راه برای جلوگیری از چنین سوء استفاده هایی این است که مشترکان تنها به آن دسته از تماس های از دست رفته پاسخ دهند که شماره های مالکان آنها را می شناسند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها