به گزارش پایگاه 598، برنامه اين هفته نود حاشيههاي زيادي را براي عادل فردوسيپور به همراه داشته است. همانطور كه از 24 ساعت پيش از برنامه اطلاعرساني شد، مجري نود در اين برنامه از بينندگانش خواست به احترام هادي نوروزي، عدد 24 را به سامانه 200090 ارسال كنند. در نهايت هم چيزي حدود سه ميليون پيام كوتاه به ياد كاپيتان فقيد پرسپوليس ارسال شد كه همين مساله حرف و حديثهاي فراواني را به وجود آورد. در تاريخ برنامه نود، اين دومين مرتبهاي بود كه عادل از سوالي با اين سبك استفاده ميكرد. دفعه قبل، خرداد 90 و بعد از درگذشت ناصر حجازي بود كه فردوسيپور به مخاطبانش توصيه كرد عدد يك را به اين برنامه بفرستند. در آن زمان حدود چهار و نيم ميليون پيام كوتاه جمعآوري شد كه تا آن مقطع، ركورد دريافت پيامك در اين برنامه را ميشكست. با اين وجود تكرار همين فرمول براي بازيكن مازندراني پرسپوليس، تجربه متفاوتي را براي عادل رقم زد. علاوه بر كاهش يكونيم ميليوني تعداد پيامكها كه در نوع خودش بحثبرانگيز است، حالا يك بار ديگر شايعه عوايد احتمالي نود از اين پيامكها داغ شده است.
فردوسيپور در طول برنامه اين هفتهاش به دفعات توضيح داد كه حتي يك ريال هم از مسابقات پيامكي نصيب او و نود نميشود، اما ظاهرا اين توضيحات براي بخشي از مخاطبان متقاعدكننده نبوده است. در طول دو روز گذشته در خيلي از محافل رسانهاي مسايلي در مورد احتمال سود بردن برنامه نود از پيامكها مطرح شده كه در نوع خودش عجيب است. استدلالها عمدتا حول و حوش اين است كه در صورت افزايش تعداد پيامكها، پولي كه عادل از اسپانسر اين بخش دريافت ميكند هم بالا ميرود؛ آنچه ادعايي مبهم و فاقد سند به حساب ميآيد. به هر حال واضح است كه مديران صداوسيما روي بحث تبليغات در برنامههاي مختلف تمركز ويژهاي دارند و بعيد است چنين مسايلي از نگاه آنها دور بماند. به علاوه عادل در طول دوران كارش در تلويزيون نشان داده به هيچوجه اهل استفاده از اين موقعيت براي كسب ثرورتهاي جانبي -حتي از نوع مشروعش- نيست؛ چه اينكه با وجود پيشنهادهاي مكرر تا به حال حتي يك بار هم اجراي مراسم براي ارگانهاي گوناگون را نپذيرفته است. همچنين ارديبهشت ماه سال جاري گزارشي تحت عنوان «پشت پرده مسابقات پيامكي تلويزيون» در روزنامه دنياي اقتصاد به چاپ رسيد كه آنجا هم نوشته شده بود عادل در مقابل پيشنهادهايي كه به او براي بيزينس با بانك پيامكي برنامهاش ميشود مقاومت كرده و بهرغم چشمپوشي از سود كلان حاضر نيست با اعتماد مخاطبانش تجارت كند.