کد خبر: ۳۴۳۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۷     ۱۹ دی ۱۳۹۰
مداح بايد متعهد باشد؛ مقصد داشته باشد و مقصد آن هم مقصد ائمه طاهرين اهل بيت(ع)، ترويج امر آنها و اينكه دعوت مردم به اهل بيت (ع) باشد.
سومين همايش تجليل از پيرغلامان، جوان غلامان، نوغلامان، مداحان و سخنرانان اباعبدالله الحسين (ع) دوشنبه شب با پيام آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني در مجتمع ياوران مهدي جمكران برگزار شد.

به گزارش ايسنا در پيام اين مرجع تقليد به همايش آمده است: من اولا براي همه عزيزاني كه در اين رشته مداحي و ذكر مصائب اهل بيت (ع) افتخار دارند تبريك عرض مي‌كنم و به آنها توصيه مي‌كنم اين افتخاري كه نصيب آنها شده و دارند؛ اين افتخار را خيلي غنيمت بدانند و از افضل عبادات و حسنات ذكر فضائل اهل بيت (ع) است.

در ادامه پيام تاكيد شده است: ثواب كساني كه فضائل اهل بيت را ذكر مي‌كنند، كساني كه اين فضايل را مي‌شنوند و كساني كه اين فضايل را مي‌نويسند؛ بسيار زياد است؛ اين ارتباط با اهل بيت و رابطه با محمد و آل محمد (ص) داشتن، اين فخر بسيار بسيار بزرگي است كه علامت پاكي فطرت انسان است و هر چه بيشتر در اين جهت خلوص نيت داشته باشند و از اين موقعيتي هم كه دارند استفاده كنند براي اينكه امر اهل بيت احياء و ترويج بشود و مردم در خط اهل بيت (ع) قدم بگذارند و از خط آنها منحرف نشود و دستورات آنان در مردم رواج داشته باشد، معاصي را مردم مرتكب نشوند.

آيت‌الله صافي گلپايگاني در بخش ديگري از اين پيام آورده است: مداحي كه الان در زمان ما با اين كيفيت توسعه پيدا كرده و يك صنف مقدسي تشكيل شده است اين صنف نقش مهمي مي تواند در تربيت مردم در ترويج امر به معروف و نهي از منكر دشته باشد. مداح بايد متعهد باشد؛ مقصد داشته باشد و مقصد آن هم مقصد ائمه طاهرين اهل بيت(ع)، ترويج امر آنها و اينكه دعوت مردم به اهل بيت (ع) باشد.

اين مرجع تقليد در خاتمه تصريح كرده است: من براي همه دعا مي كنم و واقعا اين مطلب را خيلي بزرگ مي دانم. همه ما در يك حدي مداح هستيم. همه بايد مداح باشيم و فضايل اهل بيت رابگوئيم در منزل و خانواده و زبان ما بايد گوياي فضايل اهل بيت (ع) و مداحي اهل بيت (ع)باشد تا چه برسد به اينكه به طور فني و ذكر احاديث واشعار بامعنا. اشعاري كه با معنا و با محتوا باشد مردم را به طرف خدا نزديك بكند. اميدوارم كه همه شما در اين رشته ها توفيق خدمت داشته باشيد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها