کد خبر: ۳۴۳۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۱۹ دی ۱۳۹۰
اوضاع در بحرین، چنان بحرانی است که سرانجام صدای آمریکا را هم درآورد. در این میان، ایرانیانی که در بحرین هستند، وضعیت غریبی دارند و گویا اراده‌ای نیست که به داد آنان برسند!
در حالی که شدت خونریزی‌ها و کشتار فعالان بحرینی، صدای آمریکا به عنوان متحد بحرین را هم درآورده است، ایرانیان ساکن بحرین و بحرینی‌های ایران تبار هم چندان وضعیت بهتری از شهروندان بحرینی ندارد.

به گزارش 598 به نقل از «تابناک»، وضعیت برای ایرانیان که ساکن بحرین هستند، یا کار و تجارتی دارند، به گونه‌ای است که آنان حتی نمی‌توانند برای کارهای اداری خود به سفارت ایران در بحرین مراجعه کنند، چرا که به محض اینکه ایرانیان به سفارت ایران مراجعه کنند، از سوی نیروهای امنیتی آل خلیفه مورد تعقیب و سرانجام دستگیری قرار می‌گیرند. در چنین حالتی ایرانیان بحرین جرأت نمی‌کنند به سفارت ایران در منامه نزدیک شوند و این از شگفتی‌های روزگار است.

افزون بر این، ورود و خروج ایرانیان از این کشور به سختی صورت می‌گیرد و این حکومت وضعیتی را برای ایرانیان درست کرده است که آنان که در بحرین حضور دارند، اجازه خروج ندارند، مگر به ندرت و تحت شرایط خاص امنیتی و کسانی هم که پیشتر از بحرین بیرون رفته‌اند، حق ورود پیدا نمی‌کنند.

آنان در چنین حالتی که صدای اتباع ایران از ترس و وحشت حکومت آل خلیفه، به گوش سفارت ایران نمی‌رسد، چه باید بکنند ؟ وزارت خارجه و دیگر مقامات مسئول ایران نباید به این مسأله چشم‌پوشی کنند، چرا که حمایت از اتباع ایران در سراسر جهان، از وظایف اصلی دولت ایران است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها