به گزارش پایگاه 598، محمدرضا خانمحمدی اظهار کرد: مشکل تولید خودروی بی کیفیت و گران مربوط به
تولیدکنندگان است و در این رابطه نباید به دولت انتقادی کرد چرا که براساس
آمایش صنعتی، کشور نباید وارد صنعت خودروسازی می شد.
نماینده
زنجان در مجلس شورای اسلامی گفت: خودروسازان هر ساله هزینه های گزافی را
صرف واحد R&D کرده اند این در حالی است بهبودی در کیفیت خودروها و رفاه
مصرف کنندگان حاصل نشده است.
خانمحمدی افزود: با این حال، در
این سال ها روند کیفی خودروسازان رو به رشد بوده اما سرعت بخشیدن به این
روند در یک یا دو سال امکانپذیر نیست و به یک دهه زمان نیاز دارد.
عضو
کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی درباره اتفاقات آتی مانند کاهش قیمت
خودرو تا پایان سال گفت: برای پایین آوردن قیمت عوامل مختلف تأثیرگذار است
باید همه آن تک تک بررسی شده و حل و فصل شود. انتظار می رود با اعمال شیوه
های مدیریتی جدید و ارزان شدن مواد اولیه، قیمت خودرو تا پایان سال کاهش
یابد.
نماینده زنجان در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت های
دولتی از خودرو سازان گفت: دولت نباید فقط با اتکا به تعرفه به دنبال حفظ
تولید ملی باشد و برای خودورسازان حاشیه امن ایجاد کند.
خان محمدی
افزود: خودروسازان داخلی همواره مایلند با خودروسازان خارجی همکاری کنند،
با این حال رابطه متقابل خودروسازان داخلی و خارجی باید یا ظرفیت کامل
خودروسازان باشد.
وی ادامه داد: خودروسازان خارجی که می خواهند با
خودرسازان ایرانی همکاری کنند باید آخرین استانداردها و پیشرفت های به
روزشان را در کشور اجرا کنند تا محصولات با کیفیت بهتری به مردم عرضه شود.
این
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دیگر وقت آن رسیده که
خودروسازان تدبیری برای کیفیت پایین و قیمت بالای خودروها بیاندیشند و از
این حاشیه امن ایجاد شده خارج شوند.
خانمحمدی درباره راهکارهای
کاهش قیمت خودرو از سوی تولیدکنندگان گفت: خودروسازان باید سرمایه های خود
را از بخش های مختلف که در آن وارد شده اند به سمت واحدهای تولیدی هدایت
کنند.
وی افزود: در خودروسازی های کشور شرکت های هرمی وجود دارد
که مدیران باید آنها را منحل کرده و منابع مالی بکار رفته درآنجا را برای
افزایش تولید، ارتقای بهره وری و کاهش هزینه ها صرف کنند.