کد خبر: ۳۴۳۲۷۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: طی 2 سال گذشته، دولت عملکرد قابل قبولی در حوزه اقتصاد مقاومتی نداشته است و به همین دلیل شاهد کارنامه مشخصی از سوی دولت نیستیم.
به گزارش پایگاه 598، محمد کاظم انبار لویی با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: طی دو سال گذشته، دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی کارنامه مشخصی نداشته و اگر دولت عملکرد خوب و کارآمدی در عرصه اقتصاد مقاومتی داشت، هم اکنون شاهد چنین رکودی در کشور نبودیم.

وی ادامه داد: تکیه دولت به گشایش های پس از برجام بود اما در عمل شاهد تغییری نبودیم و به همین دلیل تصویر خوبی از عملکرد دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی وجود ندارد.

وی با اشاره به دعوت از شرکت های آمریکایی برای حضور در ایران، افزود: با توجه به ابراز علاقه وزارت نفت و همچنین دعوت رئیس جمهور از شرکت های آمریکایی برای حضور در ایران، سوال کلیدی این است که پس از گذشت ۱۰۰ سال تجربه در صنعت نفت، نیازی به حضور شرکت های آمریکایی باید وجود داشته باشد؟.

انبارلویی تصریح کرد: در دنیا کشورهایی همچون نروژ، با ۲۰ سال تجربه در صنعت نفت، دیگر نیازی به کشورهای دیگر ندارند؛ اما در کشور ما با گذشت بیش از ۱۰۰ سال و با دارا بودن دانش لازم در بسیاری از صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت، باز هم برخی احساس می کنند که شرکت های غربی گره گشای مشکلات می باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش هایی همانند بنزین که دانش فنی تولید آن بومی شده است، دیگر نیازی به حضور شرکت های آمریکایی وجود ندارد.

وی در پایان تاکید کرد: ما نیازی به حضور شرکت های آمریکایی در ایران نداریم و دعوت از شرکت های نفتی آمریکایی، گره ای از مشکلات کشور را باز نمی کند.



منبع : راه دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها