کد خبر: ۳۴۳۰۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
دفتر ریاست جمهوری تونس از پایان حالت فوق‌العاده‌ در این کشور که سه ماه قبل و در پی حمله مسلحانه به گردشگران خارجی در شهر ساحلی سوسه در جنوب شرق پایتخت برقرار شده بود، خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، دفتر الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس در بیانیه‌ای اعلام کرد حالت فوق العاده‌ای که از چهارم ژوئیه گذشته در تونس برقرار شده و به مدت دو ماه دیگر تمدید شد بامداد امروز (شنبه) به اتمام رسید.

السبسی یک ماه پس از حمله مسلحانه جوانی به نام "سیف الدین الرزقی" 23 ساله و تیراندازی به گردشگران خارجی در شهر سوحه که منجر به کشته شدن 38 گردشگر خارجی از جمله 30 انگلیسی شده بود، حالت فوق العاده در کشور برقرار کرد.

به دنبال این حمله که فاجعه‌بارترین حادثه تروریستی در طول تاریخ این کشور محسوب می‌شود و داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، رئیس جمهوری تونس خواستار بسیج نیروها برای مقابله با این حملات مسلحانه شد.

در مارس گذشته نیز حمله مشابهی علیه موزه ملی "باردو" انجام شد که در پی آن بیش از 20 گردشگر کشته شدند. در اثر این دو حمله خونین گردشگری تونس که یکی از ستون‌های مهم اقتصاد این کشور است، به شدت دچار خسارات شد.

در طول سه ماه گذشته که حالت فوق‌العاده در تونس برقرار بود، سیاستمداران مخالف فعالان، سیاسی و روزنامه نگاران این وضعیت را سرکوب آزادی‌های عمومی و خصوصی خود دانسته و نسبت به ممانعت از برگزاری اعتراضات و زندانی شدن برخی شهروندان اعتراض کردند.

حبیب الصید، نخست وزیر تونس با تاکید بر لزوم مقابله با این گونه حملات مسلحانه اعلام کرد که وضعیت امنیتی کشور در دوره اخیر به شکل زیادی بهبود یافته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها