کد خبر: ۳۴۰۹۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۳۱ شهريور ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه 598، در تازه‌ترین روشی که غول‌های جاده مخصوص برای فروش محصولات‌شان رو کرده‌اند، نرخ سود ۲۸ درصدی برای پیش پرداخت مشتریان در نظر گرفته شده؛ یعنی بیش از آنچه سیستم بانکی به مشتریانش سود می‌دهد.

جدای از اینکه طرح جدید خودروسازان نکات نسبتا جذابی داشته و شاید بتواند بخشی از مشتریان را جذب کند، کارشناسان معتقدند، ارائه سود ۲۸ درصدی از جهاتی قابل‌قبول نبوده و نوعی بانکداری توسط خودروسازان به حساب می‌آید. به اعتقاد کارشناسان، طرح جدید شرکت‌های خودروساز داخلی، این پرسش را به‌وجود آورده که وقتی خودروسازها پی در پی از مشکلات مالی صحبت به میان می‌آورند، چطور می‌خواهند چنین سود کلانی را به مشتریان خود بدهند؟

کارشناسان بر این باورند که خودروسازان با در نظر گرفتن سود ۲۸ درصدی، عملا لباس بانک‌ها را به تن کرده‌اند، آن هم در شرایطی که سیستم بانکی رسما حداکثر تا ۲۰درصد سود به مشتریانش می‌دهد. هرچند خودروسازان می‌خواهند با جذاب کردن شرایط فروش، مشتریان را جذب کنند، اما بیم آن می‌رود که مواردی مانند سود ۲۸ درصدی، بار مالی سنگینی را روی دوش آنها بگذارد و وضع مالی‌شان را بدتر از قبل کند. البته قطعا در صورت استقبال مشتریان از شرایط جدید فروش، نقدینگی به خزانه شرکت‌های خودروساز سرازیر خواهد شد، اما با این وجود باز هم نمی‌تواند سنگینی بار مالی ناشی از سود مشارکت ۲۸ درصدی را نادیده گرفت. در این شرایط باید از خودروسازان پرسید که بهتر نبود به جای در نظر گرفتن سودهای کلان، فکری به حال کاهش قیمت محصولات خود می‌کردند؟

منبع :دنیای اقتصاد


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها