کد خبر: ۳۴۰۳۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
معاون وزیر خارجه کشورمان به دولتمردان امارات توصیه کرد که رویکرد برادری و همسایگی با ایران را جایگزین اتهامات بی اساس به تهران نکنند و گفت: امارات به جای ارسال سلاح به یمن، دارو و غذا برای مردم مظلوم این کشور ارسال کند.
به گزارش پایگاه 598، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با فارس در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده که با سازنده‌ترین نیت‌ها در قبال منطقه رفتار می‌کند.

وی اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا را مداخله گرانه، فرافکنی و غیر واقعی خواند و افزود: به دوستان اماراتی توصیه می‌کنیم رویکرد برادری و همسایگی با ایران را جایگزین اتهامات بی اساس به تهران نکنند.

امیرعبداللهیان اضافه کرد:‌ امارات به جای ارسال سلاح به یمن، دارو و غذا برای مردم مظلوم یمن ارسال کند و به جای تقویت رویکرد نظامی، به تحقق تقویت روند سیاسی در یمن و منطقه کمک کند.

معاون وزیر خارجه ایران خاطرنشان کرد: در فرصت پس از توافق هسته‌ای، امارات می‌تواند نقش فعال و سازنده در حوزه توسعه همه جانبه همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران را بیش از پیش تحکیم بخشد.

گفتنی است سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عنوان کرد که جان کری و وزیر امور خارجه امارات بر لزوم ادامه همکاری برای مقابله با رفتارهای بی ثبات کننده ایران در منطقه در عین شروع اجرای برجام توافق کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها