آیتالله موسویاردبیلی از مراجع تقلید در پاسخ به پرسش تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت خودرو درباره کمپین تحریم خرید خودرو، گفته است که «اگر اشکالات مردم وارد است، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملا درصدد رفع مشکل برآیید، به نحوی که رضایت آنان جلب شود.»
به گزارش پایگاه 598، آیتالله موسویاردبیلی از مراجع تقلید در پاسخ
به پرسش تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنعت خودرو درباره کمپین تحریم خرید
خودرو، گفته است که «اگر اشکالات مردم وارد است، باید ضمن عذرخواهی از مردم
عملا درصدد رفع مشکل برآیید، به نحوی که رضایت آنان جلب شود.»
آیتالله
موسویاردبیلی در پاسخ به خودروسازان داخلی گفته است: حمایت از تولیدکننده
داخلی عقلا و شرعا امری لازم و ضروری است اما باید تولیدکنندگان توجه
داشته باشند که این حمایت نمیتواند بدون قید و شرط و بدون درنظرگرفتن
مصالح و حقوق مصرف کنندگان صورت پذیرد. همانگونه که تولیدکننده داخلی حق
برخورداری از حمایت را دارد، مصرف کنندگان هم دارای حقوقی هستند که باید
توسط تولیدکنندگان مراعات شود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از پاسخ
خود ادامه داده است: اگر ایراداتی که مصرف کنندگان به تولیدات داخلی وارد
میکنند و نسبت به تضییع حقوق خود معترض هستند، ایرادات صحیحی نیست،
تولیدکنندگان و مسئولین باید با دلیل و برهان مردم را قانع کنند و اگر
اشکالات مردم وارد میباشد، باید ضمن عذرخواهی از مردم عملا درصدد رفع مشکل
برآیند به نحوی که رضایت آنان جلب شود.
آیتالله موسوی اردبیلی
همچنین تاکید کرده است: مردم ایران در مقاطع مختلف ثابت کردهاند که چنانچه
با آنان رفتار صحیح و کریمانه صورت بگیرد، آنان نیز با کرامت و بزرگواری
مشکلات را تحمل میکنند، ولی برخورد همراه با تحمیل و پاسخگو نبودن و مردم
را نامحرم فرض کردن، هیچگاه پاسخ مناسبی از سوی مردم دریافت نکرده است.
گفتنی
است خودروسازان داخلی در پرسش خود از این مرجع تقلید آوردند که «اخیرا
بعضی افراد سودجو با حرکات مشکوکی مدیریت شده با ایجاد کمپینهای ضدتولیدی
در فضاهای مجازی تلاش میکنند مانع از خرید و مصرف کالای ایرانی گردند تا
از این طریق بتوانند خللی در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز
ایجاد نمایند. حال استفتاء ما از آن مرجع عالیقدر و معزز این است که آیا
جایز است با ایجاد این گونه کمپینها مانع تولید و پیشرفت مملکت عزیز و
خوشحالی بیگانگان شد؟»
واقعا برای خودرو سازان و البته بیشتر برای خودم متاسفم که تولیدکنندگان بجای ارتقاء کیفیت خودروها و جلب رضایت مشتری و رفع ایرادات متعدد تولیدات خود یا حداقل کاهش قیمت خودروها متناسب با کیفیت آنها دست به دامان مراجع میشوند و با فضاسازی های سیاسی سعی در مظلوم نشان دادن خود دارند.
اولا اصطلاح ؛قتصاد مقاومتی؛ در زمان جنگ معنی و مفهوم پیدا میکند، نه در دوره ای 8 ساله که یک رئیس جمهور و دارودسته اش به همراه مافیای خودروسازان و ارز و بانک مرکزی و غیره، بلایی به سر مردم نازل کنند که 20 سال عقب بیفتیم و تا 20 سال دیگر هم نتوان مملکت را جمع کرد و بدتر اینکه نظام و بالادستی ها هم فقط تماشاچی باشند..!!!؟؛
ثانیا این کمپین فقط جزئی از نماد مخالفت ملت ایران از وضع موجود است، و نخریدن مردم هم نتیجه این مافیا بازی ها و سوءاستفاده آنها در این دوره 8 تا 10 ساله است.