کد خبر: ۳۳۹۴۳۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
وزیر صنعت با بیان این که فعالیت‌های مناسب برای اشتغال بانوان انجام نگرفته است گفت: در گذشته که بنده در وزارت صنعت بودم، بخشی از مشاغل را صرفا به بانوان اختصاص دادم که در حال حاضر نیز می‌توانیم در بخش‌هایی مردان را تخلیه و سهم بیشتری به بانوان دهیم.
به گزارش پایگاه 598، محمدرضا نعمت‌زاده در دومین نمایشگاه و همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار با اعلام این مطلب اظهار کرد: در تعالیم اسلام هیچ تفاوتی بین زن و مرد، اقوام مختلف و رنگ پوست وجود ندارد و تنها امتیاز و ملاک برتری افراد تقوا است. 

وی خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب اسلامی ما شاهد رشد دانشگاه‌ها و افراد تحصیلکرده هستیم به طوری که این میزان تا 60 درصد افزایش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: افرادی که به دانش روز مجهزترند می‌توانند در اقتصاد کشور نقش‌آفرینی بهتری داشته باشند، البته ما مشکلاتی نیز در زمینه اشتغال افراد بویژه در بخش بانوان داریم.

نعمت‌زاده با بیان اینکه راه‌های مختلفی برای اشتغال بیشتر برای بانوان وجود دارد، تصریح کرد: در گذشته که بنده مسئولیتی در وزارت صنعت داشتم، بخشی از مشاغل را صرفا به بانوان اختصاص دادم که در حال حاضر نیز می‌توانیم در بخش‌هایی مانند آزمایشگاه‌ها، مطالعات فنی، امور اداری و مالی و ... مردان را تخلیه و سهم بیشتری به بانوان اختصاص دهیم.

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که خانم‌ها می‌توانند حضور برجسته‌تری در جامعه و اشتغال کشور داشته باشند مربوط به بخش‌های هنری و معماری است. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره میزان بیکاری بانوان گفت: یک‌سوم اقتصاد کشور مربوط به بخش‌های صنعت، معدن و تجارت است که میزان بیکاری خانم‌ها در این بخش نزدیک به یک سوم است. 

نعمت‌زاده همچنین یادآور شد: جمعیت فعال کشور 22 میلیون بوده که 12 تا 15 درصد آن مربوط به بانوان است.

این مقام مسئول یادآور شد: بیکاری بانوان تحصیلکرده برابر با 30 درصد نرخ بیکاری در کشور است که این امر نشان‌دهنده آن است که ما فعالیت‌های مناسبی برای اشتغال بانوان انجام نداده‌ایم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها