کد خبر: ۳۳۹۰۱۳
زمان انتشار: ۱۷:۵۴     ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
نتیجه نظرسنجی مشترک سی‌ان‌ان و موسسه «او‌ ار‌ سی» نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از آمریکاییها مخالف نحوه مدیریت رئیس‌جمهور این کشور در ارتباط با ایران هستند.

به گزارش پایگاه 598، نتیجه یک نظرسنجی در آمریکا با موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و سیاست خارجی اوباما منتشر شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، نتیجه نظرسنجی مشترک این شبکه و موسسه «او‌ ار‌ سی» نشان می‌دهد که ۵۹ درصد از آمریکاییها مخالف نحوه مدیریت رئیس‌جمهور این کشور در ارتباط با ایران هستند.

این نظرسنجی تلفنی از چهارم تا هشتم سپتامبر از ۱۰۱۲ بزرگسال آمریکایی در نقاط مختلف ایالات متحده انجام شده است.

در این نظرسنجی ۳۷ درصد احتمال «نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران» را به شدت  زیاد و ۲۳ درصد هم آن را خیلی محتمل دانستند و تنها ۱۰ درصد معتقد بودند که احتمال نقض آن از سوی ایران وجود ندارد.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی ۶۴ درصد گفته‌اند که در صورت نقض توافق هسته‌ای توسط ایران آمریکا باید با اقدام نظامی پاسخ دهد و ۳۴ درصد هم گفتند که واشنگتن نباید اقدام نظامی انجام دهد.

۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی ایران را «تهدیدی بسیار جدی برای آمریکا» می‌دانند؛‌رقمی که به نسبت نظرسنجی ماه آوریل ۱۰ درصد افزایش یافته است.

همچنین ۵۲ درصد نظر منفی خود را درباره مدیریت کلی اوباما بر سیاست خارجی آمریکا اعلام و ۴۵ درصد از آن حمایت کردند.

۳۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به شدت از نحوه عملکرد کنگره انتقاد و نارضایتی خود را اعلام کردند و ۲۰ درصد نظر مثبتی درباره عملکرد کنگره ابراز کردند.

درباره برجام هم در این نظرسنجی سوالاتی مطرح شد. ۴۷ درصد اعلام کردند که از نظر آنها کنگره باید توافق هسته‌ای ایران را تایید کند و البته ۴۹ درصد بر لزوم رد آن توسط کنگره سخن گفتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها