کد خبر: ۳۳۸۶۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
خودروسازان چینی برای فروش بیشتر در اوج رکود بازار خودرو دست به روش همزمان دامپینگ، فروش بیشتر، رشد قیمت مجدد، زده‌اند. در این روش در مرحله اول کاهش قیمت محصولات حتی بطور عمدی و بیش از کشش بازار که به آن دامپینگ یا نرخ‌شکنی می‌گویند، ایجاد می‌شود؛

به گزارش پایگاه 598، جام جم درباره وضعیت بازار خودرو گزارش داد: ‌درحالی که آمار و اطلاعات موجود از روند کاهشی قیمت خودرو و استقبال سرد خریداران از تولیدات داخلی و خارجی حکایت دارند و با توجه به این‌که تولیدات داخلی به دلیل حمایت برخی مصرف‌کنندگان از کمپین معروف «نخریدن خودروهای صفر» در رکود به سر می‌برند، خودروسازان چینی از فرصت ایجاد شده در بازار ایران استفاده کرده و با ایجاد دامپینگ سعی در جلب نظر خریداران خودرو دارند...

 

خودروسازان چینی برای فروش بیشتر در اوج رکود بازار خودرو دست به روش همزمان دامپینگ، فروش بیشتر، رشد قیمت مجدد، زده‌اند. در این روش در مرحله اول کاهش قیمت محصولات حتی بطور عمدی و بیش از کشش بازار که به آن دامپینگ یا نرخ‌شکنی می‌گویند، ایجاد می‌شود؛

 

به حدی که قیمت برخی خودروهای چینی یا پیش‌قسط آن با برخی خودروهای داخلی یکسان می‌شود. در مرحله دوم تسهیلات مالی گسترده‌ای در اختیار خریداران ایرانی قرار می‌گیرد. مثلا در حال حاضر پیش‌قسط یک دستگاه خودروی ام‌وی‌ام315 معادل 20 میلیون تومان است و روشن است کسی که قصد خرید یک پراید دارد، برایش بصرفه است که به سراغ خرید این خودرو برود. در کنار این تسهیلات مالی بلندمدت با بهره‌های کنترل شده و قابل کاهش حتی تا مرز صفر شدن و شرایط تحویل بسیار سریع خودرو در نظر گرفته شده است.

 

در این راستا اکنون خودروسازان چینی تا 65 درصد بهای خودرو را با بهره حداکثر 23 درصد و بازپرداخت 36ماهه، وام می‌پردازند. حتی در برخی مناسبت‌ها و برای برخی مشاغل مانند پزشکان یا ارگان‌های دولتی بهره صفر درصد در نظر می‌گیرند...
این گزارش می‌افزاید: اما مرحله آخر بازی چینی‌ها در بازار خودرو زمانی ایجاد می‌شود که بر اثر تقاضای کاذب ایجاد شده تحت تاثیر ترفندهای دو مرحله اول، تقاضا برای برخی مدل‌های خودروهای چینی افزایش یافته و در نهایت قیمت آن خودبه‌خود رشد کرده و حتی به حال سابق بازمی‌گردد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها