کد خبر: ۳۳۸۴۹۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
مقام سابق آمریکایی:
معاون سابق فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در اروپا با این ادعا که ایران برجام را نقض می‌کند، اظهار داشت: آمریکا باید توان اطلاعاتی خود را تقویت کند تا کار اطلاعاتی را درباره ایران افزایش دهد
به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

ژنرال چاک والد (Chuck Wald) معاون سابق فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در اروپا که نظارت بر عملیات نیروهای آمریکایی در نود و یک کشور اروپایی و آفریقایی و روسیه و بخشی از کشورهای آسیایی و خاورمیانه (غرب آفریقا) و بخش اعظم حوزه اقیانوس اطلس را برعهده داشت در گفتگو با نشریه وال استریت ژورنال گفت: برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) سبب می شود ایران منابع مالی زیادی به دست بیاورد تا بتواند به فعالیتهایش ادامه بدهد. ایران می تواند از این پول برای تقویت قدرت نظامی یا تامین مالی عمالش از قبیل حماس بهره بگیرد. این اقدامات ایران می تواند وضعی بسیار بسیار خطرناک را سبب شود. این وضع سبب می شود بی ثباتی درمنطقه خاورمیانه(غرب آسیا) بیشتر شود و این منطقه وضع خطرناک تر پیدا کند.

وی افزود: تحریمها بسیار نتیجه بخش بودند. اگر علیه ایران تحریم اعمال نمی شد ایران حاضر نمی شد سر میز مذاکرات حاضر شود. بنابراین می بینیم که تحریمها بسیار حائز اهمیت هستند. طرفداران توافق هسته ای می گویند این توافق مبتنی بر اعتماد نیست بلکه مبتنی بر راستی آزمایی است. اما من شخصا بر این باور هستم و این اعتقاد راسخ را دارم که ایران هرگز به توافق هسته ای پایبند نخواهد ماند.

معاون سابق فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در اروپا اظهار داشت: ایران تلاش خواهد کرد این توافق را دور بزند. تلاشهای اطلاعاتی ما باید افزایش یابد تا این کارهای ایران را شناسایی کنند. البته انجام دادن این کارها بسیار دشوار است. کار اطلاعاتی بسیار سخت است.

وی خاطر نشان کرد: ما در سال دو هزار و سه تصور می کردیم عراق تسلیحات کشتار جمعی دارد و براساس همین نگرش در عراق وارد عمل شدیم اما عملا مشخص شد که اطلاعات ما در این خصوص اشتباه بوده است. با توافق هسته ای وین، ما بایدتوان اطلاعاتی خود را تقویت کنیم تا بتوانیم کار اطلاعاتی را درباره ایران افزایش بدهیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها