کد خبر: ۳۳۸۲۸۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
ما نشست‌های با خود وزیر و معاونینش هم داشتیم، آنجا هم وعده‌هایی داده شد، حتی ما دستخطی از وزیر محترم داریم ولی علیرغم همه این مسائل در عمل می‌بینیم که وعده ها عملیاتی نمی‌شود.
به گزارش پایگاه 598، نماینده مجلس، مالیات بر ارزش‌افزوده‌ای که از تولیدکنندگان دریافت می‌شود را غیرقانونی دانست و گفت: مالیات بر ارزش افزوده مالیات بر مصرف است. متاسفانه طبق قانون عمل نمی شود. امروز اداره‌ی امور مالیاتی فشار سنگینی را روی دوش تولیدکنندگان گذاشته است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی گفت: آقایان باید تکلیف را مشخص کنند. ما هیچ کجای دنیا مالیات به این سنگینی برای بخش تولید نداریم. همین باعث شده که قدرت رقابت با سایر کشورها از ما گرفته شده است. مقصر شرایط رکود تولیدکننده نیست. تصمیمات غلط مدیران اقتصادی کشور، مقصر این رکود است.

نماینده مردم محلات در مجلس بار انتقاد از وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علیرغم اینکه ما  توضیحاتی را برای مسئولین دادیم، گاهی اوقات وزیر محترم صنعت وعده‌هایی هم داده‌اند اما حتی به وعده‌هایشان عمل نکردند. وزیر قول داده بود مالیات تولیدکنندگان بخش صنعت بخصوص بخش سنگ و معدن را ساماندهی کند.

وی افزود: ما نشست‌های با خود وزیر و معاونینش هم داشتیم، آنجا هم وعده‌هایی داده شد، حتی ما دستخطی از وزیر محترم داریم ولی علیرغم همه این مسائل در عمل می‌بینیم که وعده ها عملیاتی نمی‌شود.

علیرضا سلیمی از کار انداختن بخش تولید را به مصلحت جامعه ندانست و گفت: آقایان برای اینکه برای خزانه درآمد درامدزایی کنند، مالیات سنگینی را بر دوش تولید کنندگان انداخته اند. متاسفانه این فشار هر چند شبه قانونی باشد اما به نظر می‌رسد در شرایط رکود به مصلحت تولید کشور نیست.

وی افزود: ما امروز باید تمرکز خودمان را بر اقتصاد مقاومتی داشته باشیم. این چه توجیهی دارد که با فشل کردن تولید، زمینه را برای ورود شرکت‌های سایر کشورها در عرصه‌های مختلف به کشورمان فراهم کنیم؟

نماینده‌ی مردم محلات در مجلس گفت: امیدواریم که دوستان هر چه سریعتر در تصمیمات‌شان انعطاف به خرج دهند. در قانون هم آمده که این مالیات بر مصرف است و نباید از تولیدکننده دریافت شود. واقعا مشخص نیست که این مالیاتی که از واحدهای سنگبری درخواست می‌شود مالیات بر درآمد است یا مالیات بر ارزش افزوده یا مالیات بر تولید؟

علی‌رضا سلیمی درپاسخ به این سوال که آیا این قانون در دولت آقای احمدی‌نژاد تصویب شده است؟ گفت: بله در آن زمان تصویب شده اما مشکل در نحوه اجرای قانون است. مالیاتی که باید از مصرف‌کننده بگیرند از تولیدکننده می‌گیرند. در این این دوره رکود، اداره امور مالیاتی تسمه از گرده‌ی بخش تولید می‌کشد.

منبع: شهر
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها