کد خبر: ۳۳۸۱۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
کارشناس مسائل جهان عرب در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ مطرح نمود:
هانی زاده افزود: باتوجه به اینکه امارات یک کشور توریستی و تجاری است و پرتاب یک موشک به شهرهایی مانند ابوظبی و دبی و شارجه می تواند وضعیت منطقه را دگرگون کرده و امارات را دچار آسیب نماید. اگر این عمل انجام گیرد وضعیت منطقه به شدت بحرانی می شود و ضربه مهلکی به امارات وارد می شود می تواند موازنه قوا را به نفع انصارالله تغییر دهد.
دکتر حسن هانی زاده کارشناس حوزه بین الملل و جهان عرب در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه 598، درباره پاسخ موشکی انصارالله به مواضع متجاوزان و امکان حمله موشکی انصارالله به امارات بیان نمود: عربستان و کشورهای هم پیمان آن مانند امارات تمام امکانات خود را برای کشتار مردم یمن به کار برده اند و از سوی دیگر اکنون عربستان بیش از 8 هزار مزدور را از کشورهای مختلف عربی برای حمله به مردم یمن و مخصوصا انصار الله به کار گرفته است لذا انصارالله تاکتیک جنگ غافلگیرانه و پارتیزانی را برای ضربه زدن به عربستان در پیش گرفته است.

وی اظهار داشت: حمله اخیر انصارالله با موشکهای دور برد که منجر به کشته شدن دهها نفر از سربازهای عربستان بحرین و امارت شد در واقع بخشی از تاکتیک جدید انصارالله برای ضربه زدن به نیروهای عربستان تلقی می شود و به همین دلیل اکنون عربستان احساس می کند که در باتلاق یمن گرفتار شده است. انصارالله با استفاده از موشک‌های دور برد می تواند بسیاری از استانهای عربستان را مورد حمله قرار دهد و بتوانند بخشی از مناطق نزدیک به یمن را که وابسته به عربستان و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است را مورد حمله موشکی قرار دهد و در عین حال ممکن است که در آینده اتفاقات جدیدی در سطح منطقه رخ دهد.

هانی زاده گفت: از آنجایی که هیچ گونه توازن قوایی میان انصارالله و رژیم عربستان وجود ندارد شیوه حمله غافلگیرانه موشکی به مناطق نظامی عربستان و بحرین و امارات متحده عربی بخشی از دستور کار جدید انصارالله و نیروهای انقلابی یمن است که این شیوه می تواند آسیب پذیری عربستان را در برابر انصارالله تشدید نماید.

این کارشناس مسائل جهان عرب افزود: هدف قرار دادن امارات توسط موشک‌های اسکاد انصارالله به زاویه و برد و نحوه استفاده از این موشک‌ها بستگی دارد و ممکن است ضربات بیشتری به امارات وارد کند. باتوجه به اینکه امارات یک کشور توریستی و تجاری است و پرتاب یک موشک به شهرهایی مانند ابوظبی و دبی و شارجه  می تواند وضعیت منطقه را دگرگون کرده و امارات را دچار آسیب نماید. اگر این عمل انجام گیرد وضعیت منطقه به شدت بحرانی می شود و ضربه مهلکی به امارات وارد می شود می تواند موازنه قوا را به نفع انصارالله تغییر دهد.



وی در ادامه بیان داشت: پرتاب حتی یک موشک دوربرد می تواند موجب فرار سرمایه ها از این کشور شود. به نظر می آید که امارات فریب عربستان را خورده و وارد باتلاقی شده است که در نهایت به ضرر آنها تمام می شود زیرا سیاست عربستان این است که در یک فرآیند زمانی خاصی هم پیمانان و دوستان خود را در باتلاق رها کند و خود از باتلاق رها شود. سیاست سنتی عربستان این گونه است و لذا پرتاب موشک های دور برد به امارات می تواند اقتصاد این کشور که اقتصادی بسیار پایدار و مبتنی بر سرمایه گذاری خارجی است را متزلزل می کند و امارات را به 50 سال پیش بازگرداند.

دکتر هانی زاده در پایان با توجه به سیاست های دفاعی انصارالله اظهار داشت: عربستان در طول 5ماه گذشته همواره از طریق بمباران مردم بیگناه در انزوای سیاسی و نظامی قرار گرفته است و افکار عمومی جهان علیه عربستان تحریک شده است، به همین دلیل عربستان سعی می کند توسط نیروهای مزدور خود به یمن حمله کند تا یک دستاورد نظامی داشته باشد. در حقیت عربستان تاکنون دستاورد نظامی قابل ملاحظه ای را نداشته است و به همین دلیل اکنون سعی می کند با یک حمله نظامی دستاوردی بدست آورد و انصارالله را سرکوب نماید ولی اگر حمله زمینی صورت گیرد آسیب پذیری نیروهای زمینی عربستان تشدید خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها