کد خبر: ۳۳۸۰۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
هزینه دینداری در امریکا سالانه چقدر است؟
با توجه به اعتقادات محکم این پزشک و درخواست وی برای خواندن نماز اول وقت در مسجد و اجازه حضور در برنامه های مذهبی در ایام ماه رمضان و محرم، وی درخواست پرداختن به آداب و رسوم مذهبی خود در لابلای ساعات کاری می نماید که پس از پیگیری های فراوان، رئیس بیمارستان با کسر 61% حقوق سالانه خود به مبلغ 400 هزار دلار با شرایط این جراح فوق تخصص موافقت می نماید.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598، امریکا کشوری است که خود را مهد دموکراسی و مرکز ثقل دنیا می داند و همواره با دیدی بدبینانه و انتقادی به کشورهای دیگر نگاه می کند. امریکا از بعد اجتماعی خود را کشوری پیشرو می داند اما بررسی این موضوع در بین شهروندان این کشور این چنین نتایج خوش بینانه ای را به مخاطب ارائه نمی دهد. اگر از اعتراضات گاه و بیگاه رنگین پوستان و اقلیت های دیگر بگذریم، دامنه این نارضایتی را می توان در اقشار دیگر جامعه نیز جستجو کرد.

اقلیت های مذهبی در هر کشوری معیاری مناسب برای پیشرفت در بعد مسائل اجتماعی می باشند. در حقیقت هزینه پایبندی به اعتقادات دینی در بین اقلیت جامعه امریکایی چه میزان است؟

زندگی یکی از ایرانیان مقیم امریکا که در علم پزشکی تحصیل کرده است، گویای نکات جالبی پیرامون تحمل جامعه امریکایی در مواجه با غیر همفکران مذهبی خود است. این پزشک ایرانی اصل با مدرک فوق تخصص یکی از رشته های پزشکی در بیمارستان خصوصی معتبر در ایالت کالیفرنیا مشغول به کار بوده است و بر اساس تعرفه های رسمی دستمزد وی سالانه 650 هزار دلار می باشد که در ازای دریافت این حقوق می بایست در ساعات کاری مشخص بیمارستان به طور کامل به جراحی و درمان بیماران بپردازد.

با توجه به اعتقادات محکم این پزشک و درخواست وی برای خواندن نماز اول وقت در مسجد و اجازه حضور در برنامه های مذهبی در ایام ماه رمضان و محرم، وی درخواست پرداختن به آداب و رسوم مذهبی خود در لابلای ساعات کاری می نماید که پس از پیگیری های فراوان، رئیس بیمارستان با کسر 61% حقوق سالانه خود به مبلغ 400 هزار دلار با شرایط این جراح فوق تخصص موافقت می نماید.

در واقع هزینه پایبندی به مذهب در جامعه امریکا این مقدار است که ابتدا متخصص مذکور را اخراج می کنند اما چون به توانایی ایشان نیاز دارند، وی را با حقوق بسیار کمتری مجددا استخدام می کنند. به این اعداد مالیات 65% دولت هم را نیز اضافه کنید تا میزان دریافتی متخصص ایرانی به 87 هزار دلار در سال برسد.

تفاوت 400 هزار دلاری درآمد یک پزشک فوق تخصص که می خواهد اعتقادات مذهبی خود را حفظ کند، نشان می دهد که جامعه امریکا ان چنان هم که ادعا می کند، به دنبال برقراری عدالت در بین شهروندان خود نیست.

درحقیقت متخصص ایرانی در سال مبلغ 1/368/000/000 تومان برای اینکه می خواهد نماز اول وقت بخواند، از درآمدش توسط موسسات درمانی گرفته می شود تا کسی که می خواهد به اعتقادات مذهبی خود پایبند باشد هزینه گزافی را بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۰
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
۳
۳
چرا نمیاد ایران
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
۳
۳
بیاد ایران!!!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
۴
۳
این پزشک بیاید ایران و هم خدمت کند و هم اعتقاداتش را حفظ کند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
۴
۱
این پزشک محترم جای درمان دیگران که اعتقاد شیعه ندارند و برخی نیز ضد آنند به ایران بیاید و شیعیان را درمان کند
پاسخ
ابوالفضل امامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
۳
۱
این پزشک دارد یک نظام بزرگ استکباری و ضد دینی مدعی آزادی عقیده و دینداری را با این کارش محاکمه می کند؛ بگذارید همان جا باشد و به ما یاد بدهد که نماز چیست و چقدر می ارزد و نظام مدعی آمریکا چیست!

پزشک عزیزم! اگر تو واقعاً وجود داری، همان جا باش!

امام زمان با شما هست ان شاء الله
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
حالا چرا عکس دو ملعون اردوغان و سگ همراهشو اوغلو رو گذاشتین؟؟ دو تا ضد اسلام با لباس اسلام
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
دقتت جالبه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۶ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
این دکتر درس بزرگی به همه ما میده ادعامون میشه مسلمونیم ولی کی مسلمونی کردیم وقتی بنیاد شهید جانبازی که از دنیا میره متوفی اعلام میکنه و حق و حقوق خونوادش و میخوره بعد اختلاس چند میلیاردی از بنیاد می کنند کیانی که همه ایرانیا بهشون مدیون و وامدارند حقشون و میخورن ای کاش این دکتر محترم در کمسیون پزشکی بنیاد کار میکردن مطمنا حق جانبازای درد کشیده هیچ موقع ضایع نمیشد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۹ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
۱
۱
خب چرا ایران نمی آد؟ هم پولش بیشتر براش می مونه هم شیعیان را درمان کرده. نشون می ده که این آدم هم عشق آمریکاست و حاضره کلی خسارت بده تا اونجا بمونه. به نظر من ارزش خبری نداشت
پاسخ
ناشناس
SWEDEN
۰۰:۳۶ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
ایران که بیاید و مجبور به همکاری با نظام پزشکی شود شاید از تولدش پشیمان شود
جدیدترین اخبار پربازدید ها