کد خبر: ۳۳۷۸۷۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۰     ۱۶ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش سرویس چند رسانه‌ای 598، به‌تازگی مراحل ساخت طولانی‌ترین تونل دنیا که کشورهای سوییس و ایتالیا را از زیر رشته‌کوه آلپ به یکدیگر متصل می‌کند، به اتمام رسیده و این تونل در ژوئن ۲۰۱۶ مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. به کمک این تونل ۶۰ کیلومتری که گوتارد (Gotthard) نام دارد، قطارهای مسیر زوریخ به میلان در ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه به مقصد خواهند رسید که حدودا یک ساعت کمتر از گذشته است. در ژانویه ۲۰۱۶ تعداد ۱۰۰۰ مسافر برای حضور در اولین قطار این مسیر انتخاب خواهند شد.

ساخت تونل گوتارد توسط ۲۰۰۰ کارگر، به مدت ۲۰ سال به طول انجامید و ۶.۵ میلیارد دلار برای کشور سویس هزینه داشت. در عملیات ساخت این تونل ۳۱ میلیون تن خاک و سنگ توسط ۲ میلیون کامیون جابه‌جا شده است و ماشین‌های حفاری روزانه بیش از ۲۸۵مترمکعب سنگ از کوه استخراج می‌کردند. تونل گوتارد در حقیقت از دو تونل موازی تشکیل شده است که مسیرهای رفت‌وبرگشت قطار را تأمین می‌کنند. متأسفانه در جریان عملیات ساخت، ۸ کارگر جان خود را از دست دادند.



تونل گوتارد در عمیق‌ترین قسمت نسبت به قله‌های رشته‌کوه آلپ، ۲۴۴۰۰ متر عمق دارد و طراحی آن به شکلی است که کل مسیر تقریبا صاف و بدون شیب به نظر می‌رسد. به کمک این تونل قطارهای مسافربری می‌توانند تا ۲۴۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند. هدف ساخت تونل گوتارد، تسهیل ارتباط بین بخش‌های پرجمعیت شمال غربی اروپا با شرق و جنوب این قاره است و به کمک آن حمل‌ونقل مسافر و کالا بین این بخش‌ها با سرعت به‌مراتب بیشتری انجام خواهد شد.


به گفته‌ی رنزو سیمونی مدیرعامل شرکت راه‌آهن گوتارد؛ از ماه آینده (اکتبر) اولین تست ایمنی تونل گوتارد آغاز می‌شود. با تست‌های طراحی‌شده برای سنجش ایمنی این تونل، بعد از افتتاح امنیت آن حتی از شبکه ریلی کشور سویس نیز بیشتر خواهد بود.

در حال حاضر عنوان طولانی‌ترین تونل دنیا در اختیار تونل ۵۳ کیلومتری سیکان (Seikan) در ژاپن قرار دارد که جزیره اصلی را به هوکایدو متصل می‌کند. البته کشور چین نیز در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک تونل زیرآبی ۱۲۲ کیلومتری بین شبه‌جزیره‌های لیادونگ و شاندونگ است که هزینه ساخت آن ۳۲ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

منبع: زومیت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها