مهران عباسی انارکی افزود: مرحله پیش ثبت نام با هدف برآورد تعداد متقاضیان و برنامهریزی برای پیشبینی فضای مورد نیاز، گروهبندی موضوعی و کاربردی نشریات، امکانات نمایشگاهی، تدارکات و تامین خطوط مخابراتی و اینترنتی مورد نیاز و سایر زیرساخت های لازم انجام میشود.
وی در همین زمینه تاکید کرد: در این مرحله وجهی برای ثبت نام مقدماتی دریافت نمی شود و متقاضیان، اطلاعات مربوط به رسانه، معرفی نماینده، میزان فضای پیشنهادی مورد نیاز با توجه به جدول تعرفه را اعلام میکنند.
به گفته عباسی، ثبت نام قطعی بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات با امکان انتخاب محل غرفه توسط خود رسانهها و به صورت الکترونیک در نیمه دوم مهرماه انجام خواهد شد.
مشاور معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد تاکید کرد: البته متراژ و مساحت پیشنهادی رسانه ها در پیش ثبت نام، تعهدی را برای ستاد برگزاری برای تامین همان میزان به وجود نمی آورد و در نهایت بر اساس حجم تقاضاها، تصمیم گیری و به رسانه ها اعلام می شود. ضمن اینکه اولویت اصلی، ایجاد شرایط حداکثری برای حضور رسانه های متقاضی شرکت در نمایشگاه است و متراژهای اولیه فعلا بر اساس ۱۲، ۲۴، ۳۶، ۶۰ و ۹۶ متر طراحی شده است.
وی همچنین تاکید کرد: اجاره بهای غرفه ها نسبت به دو دوره قبل تغییر نکرده است و در جهت حمایت از بخش خصوصی، تعرفه های رسانه های متعلق به بخش خصوصی با رسانه های دولتی و متعلق به بخش عمومی متفاوت است.
وی همچنین در خصوص شرکتکنندگان در نمایشگاه امسال نیز گفت: موسسات مطبوعاتی، روزنامه ها، سایر نشریات، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری، نمایندگیهای خبرگزاریها و رسانههای خارجی مستقر در تهران، تشکل های مطبوعاتی، ادارات کل روابط عمومی سازمانها و صنایع خدمات مرتبط مطبوعاتی (چاپ، کاغذ، توزیع، نرم افزارهای موبایلی، تبلیغات و بازرگانی و …) می توانند در نمایشگاه بیست و یکم حضور یابند.
عباسی همچنین با اشاره به نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و شور و نشاط رسانهای در نمایشگاه امسال، تصریح کرد: پیش بینی میشود امسال تقاضا برای حضور در نمایشگاه بیش از گذشته باشد.
لازم به ذکر است جدول متراژ و تعرفه غرفهها بر روی وبگاه نمایشگاه به نشانی pressexpo.ir قابل رویت است.