کد خبر: ۳۳۷۳۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۸     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه کل طلب شرکت فرودگاه‌ها از ایرلاین‌ها ۶۵۰ میلیارد تومان است که به صورت اقساط پرداخت می‌شود، گفت: عده‌ای به این بهانه دنبال‌ کدورت رابطه بین ایرلاین‌ها و شرکت‌ فرودگاه‌ها هستند که در حال رصد عملکرد این افراد هستیم‌.

به گزارش پایگاه 598، مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره تعیین تکلیف بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌‌های کشور اظهار داشت: موضوعی که مبنی بر ممانعت ‌شرکت فرودگاه‌های کشور برای ایرلاین‌ها در مورد ورود قطعات هواپیما به آشیانه و یا ورود و خروج کارکنان ایرلاین‌ها‌ مطرح می‌شود، ‌صحت ندارد.

وی با بیان اینکه ‌تا پیش از این مشکلاتی در برخی از فرودگاه‌ها رخ داد که همه رفع شد‌، افزود: به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال‌ کدورت رابطه بین ایرلاین‌ها و شرکت‌‌ فرودگاه‌های کشور هستند و مدام این موضوع را مطرح می‌کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تأکید کرد: اینجانب پیگیر این موضوع و در حال رصد عملکرد این افراد هستم‌.

اسعدی سامانی با تأکید بر اینکه شرکت فرودگاه‌های کشور بابت بدهی ایرلاین‌ها شرایطی را فراهم نمی‌کند که به تأخیر پرواز و زیان مسافر منجر شود، اضافه کرد: شرکت‌ها نسبت به پرداخت بدهی‌های خود متعهد هستند و تلاش می‌کنند به‌روز آن را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه کل طلب شرکت فرودگاه‌ها از ایرلاین‌ها 650 میلیارد تومان است، اضافه کرد: درحال حاضر بدهی ایرلاین‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور ‌‌به‌ صورت اقساط ‌در حال پرداخت است البته‌ این رقم مدام در حال تغییر بوده و کم و زیاد می‌شود زیرا از سویی پرداخت‌ها توسط ایرلاین‌ها وجود دارد و از سوی دیگر ایرلاین‌ها بابت دریافت خدمات روزانه، بدهکار می‌شوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: بدهی شرکت‌های هواپیمایی به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز تا پیش از این 700 میلیارد تومان بود که به صورت اقساط در حال پرداخت است.

به گزارش فارس ‌ظاهراً موضوع پرداخت بدهی ایرلاین‌‌ها به شرکت فرودگاه‌‌های کشور در دوره مدیریت جدید شرکت فرودگاه‌ها به صورت جدی دنبال می‌شود.

‌پیش از این اختلاف‌نظری بین شرکت‌های هواپیمایی و شرکت فرودگاه‌های کشور درباره تعرفه خدمات فرودگاهی وجود داشت که با پا در میانی وزیر راه و شهرسازی این مشکل رفع شد؛ نرخی که باید مبنای محاسبه قرار گیرد مشخص‌ و بر این اساس میزان بدهی شرکت‌ها محاسبه شد، در قالب اقساط این بدهی قسط‌بندی شد و هم اکنون توسط ایرلاین‌ها به تدریج پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور در این‌باره می‌گوید: ‌برخی از ایرلاین‌ها با وجود درآمد مطلوب از پرداخت بدهی خود امتناع می‌ورزند، بنابراین ما هم تلاش می‌کنیم تایم پروازی به آنها ندهیم و برخورد جدی‌تر با آنها داشته باشیم؛ متأسفانه برخی از ایرلاین‌ها در کنار توسعه ناوگان خود، تجارت بیرونی هم دارند، اما برای پرداخت مطالبات خود عزم جدی ندارند، برخی شرکت‌های هواپیمایی با وجود کسب سود‌های مناسب، خرید املاک مازاد و پرداخت پاداش‌های آنچنانی، اما برای پرداخت بدهی‌های خود به ما تعلل می‌ورزند.

با این حال دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی هم در این‌باره می‌گوید: ممکن است ایرلاین درخواست انجام پروازی برای ساعتی خاص داشته باشند که در آن ساعت تایم پرواز‌ها تکمیل باشد و طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی امکان زمان درخواستی ایرلاین‌ها وجود نداشته باشد و به همین دلیلی تأخیری در پروازی رخ دهد‌ اما اینکه بابت بدهی یک ایرلاین، اجازه پرواز آن هواپیما صادر نشود موضوعیت ندارد زیرا به هر حال‌ اگر تأخیری در پرواز رخ دهد مدیر فرودگاه هم باید پاسخگو باشد.‌

البته مدیرعامل شرکت‌ فرودگاه‌های کشور‌ این را هم گفته است که در راستای کاهش هزینه ایرلاین‌ها ‌سعی کرده‌ایم امسال 35 درصد تعرفه هزینه‌های خدمات فرودگاهی را کاهش دهیم تا هزینه ایرلاین‌ها کاهش یافته و نرخ بلیت افزایش نیابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها