
وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا * * * شما را چه شده که در راه خدا و [رهایی] مردان و زنان و کودکان مستضعف [ی که ستمکاران هر گونه راه چاره را بر آنان بسته اند] نمی جنگید؟ آن مستضعفانی که همواره می گویند: پروردگارا! ما را از این شهری که اهلش ستمکارند، بیرون ببر و از سوی خود، سرپرستی برای ما بگمار و از جانب خود برای ما یاوری قرار ده. * * * بدون کشته شدن سرنوشت بیهوده است / شهید اگر نتوان شد بهشت بیهوده است
دانشجویان و دانش آموختگان مظلوم بورسیه، به منظور نمایش حقانیت خود در جریانات اخیر و اثبات سیاسی کاری برخی مسئولان وزارت علوم و تبعات حرکت های مغرضانه آنها بر افت علمی کشور و ظلم بی امان و بی پایان بر دانشجویان بورسیه، جناب آقای دکتر فرهادی وزیر محترم علوم را به مناظره رسمی دعوت می نمایند.
دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه آمادگی دارند در هر یک از موارد ذیل با وزیر محترم، مناظره نمایند:
1- افت تاسف بار شتاب رشد علمی کشور به گونه ای که عربستان صعودی نسبت به ایران در سال 2014، شتاب رشد علمی چند صد برابری داشته است.
2- لغو بورسیه افراد دارای حکم بر خلاف تمامی بندهای قانونی ( مانند
آنچه در لغو بورس افراد دارای حکم در لیست اخیر مشاهده می شود ).
3- اعلام عدم نیاز غیر قانونی به دانش آموختگان نخبه بورسیه ( مانند
آنچه در دانشگاه کاشان و برخی دیگر از دانشگاهها اتفاق افتاده است ).
4- هدف گذاری عامدانه جریان فتنه برای شکنجه روحی بورسیه ها و ایجاد افت علمی در کشور.
5- عدم جایابی دانشجویان مظلوم بورسیه و منوط کردن صدور حکم به محالات (
مانند آنچه سازمان امور دانشجویان اخیرا از دانشجویان فاقد جایابی خواسته
است ).
6- تشکیل گروهها، کارگروهها، ستادها، شوراها و کمیته های مختلف برای
اطاله بیهوده داستان سیاسی بورسیه ها به منظور اتلاف زمان، بهره برداری
سیاسی و شکنجه دانشجویان بورسیه و خانواده های آنان.
7- عدم خیر خواهی معاون فتنه گر جنجالی و جریان فتنه نسبت به دکتر
فرهادی و تلاش آنها برای زدودن حیثیت وزارت علوم و شکستن اقتدار علمی کشور
به هر شکل ممکن.
8- چرائی عدم تمکین وزارت علوم از مصوبات و آرای قانونی کمیسیون اصل نود و کمیسیون آموزش.
9- ناکارآمدی مصوبه 630 شورای عالی انقلاب فرهنگی و پیامدهای سوء آن بر وضعیت آموزش عالی کشور.
10- ضرورتهای ارسال فوری پرونده بورسیه ها از طریق مجلس به قوه قضاییه و لزوم ورود سریع دیوان عدالت اداری به این موضوع.
از صداو سیما، رسانه ها و تشکلهای دانشجویی انتظار می رود زمینه را برای
برگزاری منصفانه این مناظره در مقابل دیدگان عموم، فراهم آورده و شرایط
لازم به منظور انتشار استدلالهای طرفین را مهیا کنند.
امید داریم این دعوت به مناظره همانند بحث مناظره دکتر دانشجو و دکتر
فرهادی توسط وزارت علوم با سکوت محض مواجه نشده و پاسخی درخور، توسط وزیر
محترم به آن داده شود.