کد خبر: ۳۳۶۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۱     ۱۴ دی ۱۳۹۰
نیروهای نظامی و امنیتی وابسته به آل‌خلیفه همچنان سیاست‌های سرکوبگرانه خود در برابر ملت بحرین را ادامه داده و برای سرکوب معترضان از هر شیوه و ترفندی استفاده می‌کنند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه السفیر، سیاست‌های سرکوب و کشتار تظاهرات‌کنندگان بحرینی همچنان دنبال می‌شود و نیروهای امنیتی و نظامی وابسته به این رژیم از هیچ اقدامی برای سرکوب کردن معترضان واهمه ندارند.

استفاده از گازهای اشک‌آور و سمی و بمب‌های صوتی و پلاستیکی حداقل ابزاری است که برای سرکوب تظاهرات‌کنندگان بحرینی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در مواردی نه تنها منجر به مجروحیت‌های شدید در شهروندان شده که شهادت آنها را به دنبال داشته است.

شهید "هاشم السعید"، نوجوان 15 ساله بحرینی آخرین فردی است که قربانی این سرکوب‌ها شده است و با این که در گزارش علت شهادت وی توسط پزشکی قانونی بحرین اصابت گلوله گاز اشک‌آور به سر وی عنوان شده است، اما منابع آگاه از وجود سوختگی‌هایی در بدن او گزارش می‌دهند که نمی‌تواند، ناشی از اصابت گلوله گاز اشک‌آور به این شهید باشد و می‌تواند ثابت کند که رژیم بحرین در سرکوب تظاهرات‌کنندگان بحرینی از سلاح‌های دیگری هم استفاده می‌کنند.

حمله نیروهای آل‌خلیفه به تحصن‌کنندگان روستای المساهیج

همچنین نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه روز گذشته با حمله به تحصن‌کنندگان روستای السماهیج در جزیره المحرق، چندین نفر را مجروح کردند.
 
این تحصن در اعتراض به بازداشت یکی از اهالی این روستا برگزار شده بود. این فرد توسط یکی از افسران رژیم آل‌خلیفه تهدید شده بود که در صورت مشارکت در تظاهرات ضد نظام بازداشت و کشته خواهد شد.

"یوسف المحافظه"، نماینده سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بحرین گفت که این فرد به آنها گفته بود که توسط یکی از افسران رژیم به نام  "یوسف ملا بخیت" تهدید به قتل و تجاوز تا حد مرگ شده است و پس از درج این خبر در شبکه‌های اطلاع رسانی وی توسط ماموران رژیم بازداشت شد.

یوسف المحافظه گفت: این افسر رژیم به ضرب و جرح و شکنجه شماری از بازداشت شدگان السماهیج و الدیر معروف است و سابقه زیادی در زمینه شکنجه و آزار جنسی دارد و پیش از این نیز وقتی این شهروند در بازداشت بسرمی‌برد، مورد آزار جنسی او قرار گرفته بود.

وی افزود: نظامیان وابسته به رژیم حاکم روز علاوه بر حمله به تحصن بحرینی‌ها در روستای یک دختر 16 ساله را هم بازداشت کردند.

جمعیت عمل بحرین خواستار تحرک جامعه جهانی شد
 
از سوی دیگر جمعیت "عمل اسلامی بحرین" با تاکید بر اینکه مردم این کشور هرگز از مطالبات برحق خود چشم پوشی نخواهند کرد، خواستار تحرک فوری جامعه بین المللی برای توقف اقدامات سرکوبگرانه آل‌خلیفه شد.

جمعیت عمل اسلامی بحرین به همین مناسبت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این اقدامات رژیم آل‌خلیفه در راستای ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه آن بوده و موجب نخواهد شد، مردم انقلابی بحرین از مطالبات بر حق خود چشم پوشی کنند.
 
بیانیه جمعیت عمل اسلامی که به مناسبت شهادت نوجوان پانزده ساله بحرینی صادر شده است، تاکید می‌کند که این جنایت، جنایتی علیه بشریت بوده و بیانگر این واقعیت است که وزارت داخلی و ارتش بحرین وظیفه‌ای جز کشتار مردم، کودکان، نوزادان، زنان و جوانان ندارند.
 
این بیانیه با اشاره به بازداشت گسترده انقلابیون در مناطق مختلف بحرین این سوال را مطرح می‌کند که آیا این، آن وعده‌ای بود که آل‌خلیفه پس از گزارش بسیونی داد و اصلاحات مد نظر پادشاه بحرین این بود.
 
در این بیانیه از مجامع بین المللی خواسته شده، ضمن اقدام برای توقف اقدامات آل‌خلیفه و اعزام کمیته حقیقت‌یاب به این کشور عاملان جنایت به دادگاه معرفی شوند، چراکه برای جامعه بین المللی ننگ است که صرفا تماشاگر اوضاع بحرین باشند.

هشدار نسبت به عدم مراجعه مجروحان به بیمارستان‌ها
 
 اما "ابراهیم الدمستانی"، دبیر انجمن پرستاران بحرین با اشاره به این‌که وضع سلامتی بسیاری از مردم بحرین نامناسب است، گفت: با اینکه صدها نفر در حملات اخیر نیروهای امنیتی و نظامی آل‌خیلفه مجروح شده‌اند، اما از رفتن به بیمارستان‌ها برای درمان بیم دارند، زیرا بیمارستان‌ها توسط نظامیان احاطه شده و مردم بیم آن دارند که در صورت مراجعه به این مراکز بازداشت شوند. 

الدمستانی افزود: مسئولان بحرینی تنها مرتکب جنایت و تجاوز و کشتار مردم نمی‌شوند، بلکه از رسیدن مجروحان به بیمارستان‌ها نیز جلوگیری می‌کنند و به همین دلیل بود که شهید هاشم یک ساعت و نیم در حال خونریزی بود و همین موضوع موجب شهادت وی شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها