کد خبر: ۳۳۶۸۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۰     ۱۴ دی ۱۳۹۰
عصر امروز: عضو ارشد جبهه پایداری بزرگترین خدمت به جریان انحرافی را بزرگ نمایی فعالیت های این جریان ارزیابی می کند و می گوید: طرح موضوعاتی نظیر ثبت نام هزار نفر از عناصر جریان انحرافی در انتخابات و یا اینکه انحرافیون برای تصاحب کرسی های مجلس میلیارد ها تومان صرف کردند،خدمت کردن به این جریان و دستاویز قرار دادن آنان برای بهره برداری و فریب افکار عمومی است.

حمید رسایی از حضور 4 لیست مطرح در انتخابات مجلس خبر می دهد و معتقد است:در انتخابات مجلس شاهد ۴ لیست مطرح نظیر جبهه مرم سالاری، جبهه ایستادگی،"جریان سنتی و ساکتین" و جریان اصیل اصولگرا و پایبند به مبانی باشیم. 

آنچه در پی می آید ماحصل گفتگوی خبرنگار عصرامروز با حجت الاسلام و المسلمین حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است که از نظر می گذرانیم:


*جریان فتنه به دلیل شکست در اتفاقات سال ۸۸ و همچنین عدم اقبال ملت ایران از مواضع و مطالبات آنان، پایگاهی در بین مردم برای خود متصور نیست که بخواهد در انتخابات ورود پیدا کند.

*حضور فتنه گران و عناصر حامی این جریان در انتخابات به معنای این است که تمام ادعاهای آنان مبنی بر عدم اعتماد به نظام و دستگاه های نظارتی و انتخاباتی که مبنای فتنه انگیزی آنان بود، دروغی بیش نبوده است.

*شفاف شدن فضای فتنه، افزایش بصیرت بین مردم و نخبگان جامعه، نمایان شدن اهداف ضد نظام اسلامی فتنه گران، از جمله دلایلی است که سبب می شود جریان فتنه هیچ پایگاهی اجتماعی در بین ملت ایران نداشته باشد و در انتخابات آتی نیز شاهد حضور پررنگ آنان نخواهیم بود. برای همین آنها گزینه تحریم غیر مستقیم را دنبال می کنند.

*جریان انحرافی به دلیل عملکرد بد و آهنگ مخالفت با اوامر رهبر انقلاب و تمجید از سوی رسانه های استکباری،جایگاه لازم را برای جذب و جلب آرای مردم ندارد و به همین علت با تابلو و لیست واحدی در انتخابات شرکت نمی کند و پروژه مد نظر این جریان به یارگیری در بعد انتخابات معطوف می شود. برنامه اصلی آنان بعد از برگزاری انتخابات جذب نمایندگان هم فکر خود برای دستیابی به اهداف سیاسی است.

*بزرگترین خدمت به جریان انحرافی در حال حاضر بزرگ نمایی این جریان است. طرح موضوعاتی توسط برخی نظیر ثبت نام هزار نفر از عناصر جریان انحرافی در انتخابات و یا اینکه انحرافیون برای رساندن هر یک از این افراد به مجلس دو میلیارد تومان صرف خواهند کرد، خدمت کردن به این جریان و دستاویز قرار دادن آنان برای بهره برداری و فریب افکار عمومی و مظلوم نمایی در آینده است.

*این جریان در صورت عدم رخداد چنین اظهاراتی با ادعای اینکه نسبت های دروغ به ما بسته می شود مظلوم نمایی می کند و به نقض برخی از مطالب درست دیگری که واقعیت دارد می پردازد. بسیاری از هشدار هایی که از خطرناک بودن نظرات و تفکرات این جریان توسط برخی از بزرگان گفته می شود هشدار های درست و به حقی است ولی برخی با انگیزه های سیاسی این هشدار درست را ضریب می دهند و چند برابر می کنند ولی این کار موجب بهره برداری این جریان در راستای منافع شان خواهد شد.

*انتخابات آینده مجلس با توجه به تحریم غیر مستقیم اصلاح طلبان انتخاباتی در درون خانواده معتقدین به نظام اسلام، رهبری و قانون اساسی خواهد بود.

*بدنه اجتماعی اصلاح طلب به مرور زمان و به صورت طبیعی ریزش کرد و برخی از عناصر این جریان با مشاهده رفتار ضد انقلابی و دوگانه لیدرهای سابق شان به دامن انقلاب و نظام بازگشتند و در این انتخابات هم با گذر از خاتمی قصد شرکت در انتخابات را دارند.

*رویکرد جبهه تازه تاسیس شده اصلاح طلب " مردم سالاری " اعتقاد به نظام اسلامی و ساختار انقلاب است و با اینکه سلایق خاص خود دارند ولی تفکرات اصلاح طلبان تندرو و حامی فتنه را دنبال نمی کند اما این دسته به هیچ وجه در بدنه اجتماعی اصلاح طلبان نفوذ ندارد.

*سیاست جبهه متحد برای حضور در انتخابات مجلس استفاده از حداکثر ظرفیت موجود اصولگرایان است حتی کسانی که در ایام فتنه عملکرد قابل قبولی نداشتند و جزو ساکتین فتنه بودند و این مورد پذیرش ما نیست و اختلاف ما با جبهه متحد در نحوه انتخاب لیست اصولگرایان است. ما نمی توانیم به کسانی که در کودتای دو سال قبل ساکت بودند مجددا اعتماد کنیم .

*در عین حال جبهه متحد یک جریان درون خانوده نظام و با گرایش اصول گرایی است اما عملکرد برخی از این افراد در فتنه ۸۸ شفاف نبود و به مانند طیفی از اصلاح طلبان که در برابر رفتار های قانون شکنانه و سوداگرانه فتنه گران سکوت کردند و اعلام برائت از آنان نکردند، اینها هم ساکت ماندند. این طیف از اصولگرایان ساکت با اصلاح طلبان مجلس هشتم در طول دوره هشتم هم آوازی داشتند و یک ساز را می نواختند و بدیهی است که جبهه پایداری نمی تواند پذیرای این عناصر در جریان خود باشد.

*فکر می کنم تا انتخابات طیفی از اصولگرایان جبهه متحد که مواضع روشن و شفافی در برابر فتنه داشتند و پیوند عمیق تری با مبانی اصولگرایی دارند به جبهه پایداری گرایش پیدا کنند و طیفی از اصولگرایان ساکت با اصلاح طلبان معتقد به نظام نیز با هم پیوند بخورند.

*جبهه پایداری تاکنون به این نتیجه که با جبهه متحد به وحدت و لیست واحد برسد دست نیافته. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد شکل گیری لیستی از نیروهای وفادار به ولایت فقیه و افرادی قاطع،شفاف و روشن در برابر عناصر جریان فتنه، انحراف و فساد است و اگر گروه و یا جریانی پیدا شود که این لیست را ارائه دهد استقبال می کنیم و حتی لیست جداگانه هم نمی دهیم ولی اگر چنین اقدامی اتفاق نیفتد جبهه پایداری حرکت جدی خود را در راستای این امر با ارائه یک لیست قوی ادامه خواهد داد. ترکیب جبهه متحد و شیوه ساختاری آن نشان می دهد که از این جبهه چنین لیستی بیرون نمی آید.

*فکر می کنم در انتخابات مجلس شاهد ۴ لیست مطرح نظیر جبهه مردم سالاری، جبهه ایستادگی، "جریان ساکتین " و جریان اصیل اصولگرا و پایبند به مبانی باشیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها