کد خبر: ۳۳۶۳۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۱۴ دی ۱۳۹۰
دومین روز مرحله سوم و اخر انتخابات پارلمانی مصر (مجلس ملت) در حالی برگزار می‌شود که اولین روز این انتخابات همچون دو مرحله گذشته با استقبال گسترده مردم مواجه بود و انتظار می‌رود،‌ در این مرحله نیز اسلام‌گرایان پیروز انتخابات باشند.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الجزیره، مرحله سوم انتخابات پارلمانی مصر از روز گذشته در 9 استان قلیوبیة، دقهلیة، الغربیة، المنیا، قنا، مطروح، الوادی الجدید، شمال سیناء وجنوب سیناء برگزار شد و در این دور از انتخابات 14 میلیون مصری مجاز به شرکت در انتخابات هستند.

رقابت در مرحله سوم انتخابات پارلمانی مصر برسر 150 کرسی میان احزاب و تشکل‌های سیاسی آن صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود، بسان دو مرحله گذشته حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون در کنار دیگر احراب اسلام‌گرا مانند حزب سلفی النور و حزب الوسط اکثریت آرا را به خود اختصاص دهند.

نیروهای امنیتی و نظامی مصر همانند دو مرحله گذشته تامین امنیت انتخابات را برعهده دارند و روز گذشته استقبال گسترده‌ای از این انتخابات انجام شد.

حزب آزادی و عدالت در دو مرحله اول و دوم انتخابات موفق شد، بیش از 45 درصد کرسی‌ها را به خود اختصاص دهد و پس از آن حزب سلفی النور و جماعت اسلام موفق شد، 20 درصد این کرسی‌ها را به دست آورد و این بدین معناست که اسلام‌گرایان تاکنون موفق شده‌اند، حدود 70 درصد کرسی‌های مجلس ملت را به خود اختصاص دهند.

انتظار می‌رود، نتایج نهایی مرحله سوم انتخابات مجلس ملت سومین هفته ماه‌جاری اعلام شود، تا پس از آن مصر خود را برای برگزاری انتخابات مجلس شورا آماده کنند که قرار است 22 فوریه در این کشور برگزار شود.

قرار است، دو مجلس ملت و شورا مسئولیت انتخاب جمعیت موسسان این کشور را برعهده داشته باشد که متشکل از 100 نفر بوده و مسئولیت تدوین قانون اساسی جدید مصر را عهده‌دار است.

شورای عالی نظامی مصر به بهانه نداشتن نیروی کافی برای تامین امنیت انتخابات پارلمانی این کشور تصمیم گرفت،‌ 27 استان مصر را به سه بخش تقسیم کرده و در هر مرحله انتخابات در 9 استان برگزار شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها