کد خبر: ۳۳۵۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۱۳ دی ۱۳۹۰
مدير ساماندهي امور پژوهشي عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران از برگزاري کرسي‌هاي آزادانديشي در حوزه‌هاي خواهران خبر داد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، سيدحسين اسحاقي با اشاره به اين که نخستين کرسي آزادانديشي با اشراف معاونت پژوهش مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران به تازگي در استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: در زمينه برپايي کرسي‌هاي آزادانديشي و فرهنگ‌سازي توليد علم و انديشه و فراهم ساختن زمينه گفتگوهاي عالمانه با فضاسازي لازم در بيان نظريه‌هاي نوآورانه قدم‌هاي اساسي در حال برداشته شدن است.

وي افزود: اين آغازي براي راهي دشوار است که ما حصل آن توليد علم و دانش و شکفتن گل‌هاي فناوري با تحريک روح جستجوگر طلاب و دانش‌پژوهان است.

مدير ساماندهي امور پژوهشي عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران در رابطه با برگزاري نشست‌هاي علمي ـ پژوهشي يادآور شد: با تدبير مرکز مديريت و شوراهاي علمي – پژوهشي استاني، برنامه‌هاي جامعي طراحي شده است که از جمله‌ آنها برگزاري نشست رد شبهات وهابيت در 10 استان در معرض آسيب کشور است.

وي با بيان اين که نخستين نشست آشنايي با کارکردها و مؤلفه‌هاي خانواده در اسلام از سوي حوزه‌هاي علميه خواهران برگزار شده است، ادامه داد: در صدد تعميم، تعميق و گسترش اين نشست‌ها در استان‌هاي مختلف کشور با محوريت دفتر مطالعات و تحقيقات زنان وابسته به مرکز مديريت حوزه‌هاي علميه خواهران هستيم.

اسحاقي، هدف از راه‌اندازي شوراهاي علمي ـ پژوهشي استاني را بکارگيري چهره‌هاي شاخص و مقبول پژوهشي استاني و بهره‌مندي از خرد جمعي در تصميمات پژوهشي دانست و اظهار داشت: با توجه به اين که همسويي در تصميم‌سازي‌ها و تصميم‌گيري‌هاي پژوهشي در استان‌ها در جهت تحقق آرمان‌ها و اهداف پژوهشي بسيار ضروري به نظر مي رسيد؛ براين اساس شوراهاي علمي– پژوهشي شکل گرفت و تا کنون طرح ها و برنامه‌هاي متعددي در اين شوراها به بحث و بررسي نهاده شده و منشأ خدمات پژوهشي فراواني شده است.

براساس گزارش روابط عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران، وي با اشاره به اين که شوراهاي علمي‌‌ـ پژوهشي در برخي استان‌ها راه‌اندازي شده و در برخي استان‌هاي ديگر نيز به زودي افتتاح خواهد شد، گفت: انتظار مي‌رود با رفع معضلات و پشتيباني‌هاي لازم، اين شوراها به مرحله بلوغ و کمال خود نزديک شوند و يگانه مرجع تصميم‌گير و راهبردي در استان‌ها باشند.

مدير ساماندهي امور پژوهشي عمومي حوزه‌هاي علميه خواهران در پايان خاطرنشان کرد: در گام‌هاي بعدي با ايجاد نشست‌ها و هم‌انديشي‌ها، اين شوراها به هم‌افزايي و انتقال تجربيات دست خواهند يافت و در پرتو اين هم‌سويي، دستيابي به اهداف کلان پژوهشي ميسرتر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها