کد خبر: ۳۳۵۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۱۳ دی ۱۳۹۰
منابع آگاه فاش کردند، سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور لیبی بصورت محرمانه گفت و گوهای شماری از مسئولان عرب را ضبط کرده است که طی آن از توطئه هایی علیه دیگرکشورهای منطقه پرده برداشته اند.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، به گفته این منابع، از جمله این گفت و گوهای ضبط شده، اظهارات "حمدبن خلیفه آل ثانی" امیرقطر و "حمد بن جاسم" نخست وزیر است که درباره توطئه علیه چند کشورعربی از جمله عربستان سعودی و اردن پرده برداشتند.

به گفته این منابع برخی از این گفت و گوهای ضبط شده به دست مسئولان سوری و برخی رسانه های عربی رسیده است.

این گفت و گوها همچنین مربوط به مسئولان و رهبران عربی و خارجی است که برای دیدار با مسئولان لیبیایی از جمله قذافی به لیبی سفر می کردند.

این افراد در لیبی به راحتی از تصمیم های خود برای توطئه علیه دیگران سخن می گفتند، غافل از اینکه صدا و تصویر این دیدارها و گفت و گوها ضبط و نگهداری می شد.

در همین راستا چند روز قبل بخشی از اظهارات "شیخ حمد بن جاسم" نخست وزیر قطر در شبکه های اینترنتی منتشر شد که در آن تأکید کرده است، نظام سعودی به دست قطر سقوط خواهد کرد.

حمد بن جاسم گفته است: "نظام سعودی به دست قطر سقوط خواهد کرد، و قطر سرانجام یک روز وارد قطیف و الشرقیه شده و عربستان سعودی را تجزیه می کند؛ این نظام هرمی است و ملک عبدالله ناتوان و فقط یک تصویر است، و هیچ امیدی به ارتش سعودی برای تغییر نیست".

شيخ حمد اظهار داشت كه آمريكا و انگليس از وي گزارشي درباره وضعيت عربستان خواسته اند، و از تصميم خود براي رها شدن از رژيم آل سعود و سرنگوني آن خبر داده اند اما واشنگتن و لندن درعين حال از حكومت اسلام گرايان بيمناكند.

نخست وزير قطر خاطرنشان كرد: از اين رو، قطر از اين وضعيت استفاده كرده و توانسته است كه امتياز را از عربستان بگيرد و پايگاه هاي آمريكا را به قطر منتقل كند.

شيخ حمد گفت: قطر همچنين توانسته است كه سلطه عربستان را به تدريج كاهش داده و خود را بر منطقه عربي تحميل كند.

شيخ حمد پيش از اين در مذاكره با قذافي گفته بود كه قطر درصدد ضربه زدن به سعودي ها در زمينه اقتصادي و سياسي است، و به زودي انقلابي مردمي در عربستان روي خواهد داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها